۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۸۵۴۴۴

اخبار کوتاه فرهنگی‌ کاشان

خبرگزاری رسا ـ شرکت 40 حافظ آران و بیدگلی در مرحله دوم دهمین آزمون تخصصی حفاظ قرآن کریم، تقدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از مؤلف کتاب همای رحمت و رونمایی از کتاب‌های نویسندگان کاشان در یازدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان برخی از اخبار کوتاه فرهنگی کاشان است.
اخبار كوتاه

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، روح الله باقری، مسؤول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: 40 حافظ آران و بیدگلی در مرحله دوم دهمین آزمون تخصصی اعطای مدک تخصصی به حفاظ قرآن کریم شرکت کردند.

 

وی افزود: در این آزمون، 95 حافظ از شهرستان های آران و بیدگل و کاشان با حافظان قرآن کریم از سراسر کشور به رقابت پرداختند که 40 حافظ از این حافظان آران و بیدگلی بودند.

 

باقری گفت: «مجتبی بیابان‌پور آرانی» از شهرستان آران و بیدگل، «شهریار پرهیزگار»، «سید محمدمهدی طباطبایی»، «سید مهدی فاطمیان»، «محمدمهدی بحرالعلوم»، «هاشم سلطانی نژاد»، «معصومه آگاهی» و «علی رجبی» از معدود افرادی هستند که تاکنون توانسته‌اند عنوان رسمی و قانونی «استاد حفظ» قرآن کریم معادل مدرک تحصیلی دکترا را در جمهوری اسلامی ایران به خود اختصاص دهند.

 

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل یاد آورشد: حضور یک حافظ آران و بیدگلی در جمع اساتید مطرح بین المللی و کشوری نشان از ظرفیت بالای قرآنی این شهرستان در کشور دارد.

 

وی افزود: شهرستان آران و بیدگل با توجه به سابقه درخشان در فعالیت های قرآنی در سطح ملی، از سوی مسؤولان قرآنی کشور به‌عنوان شهر نمونه قرآنی کشور معرفی شده است و با برنامه ریزی مناسب این ظرفیت وجود دارد که در سال های آتی به‌عنوان قطب قرآنی کشور معرفی شود.

 

تقدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از مؤلف کتاب همای رحمت

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کاشان گفت:  :خدمات خادمان نشر و کسانی که در حوزه فرهنگ مطالعه فعالیت می کنند قابل احترام و شایسته تقدیر است.

 

دکتر مصطفی جوادی مقدم رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کاشان در بازدید از انتشارات همگام با هستی اظهار امیدواری کرد شرایطی فراهم شود تا جامعه  از حضور افراد توانمندی از جمله  احمد محمد زاده نویسنده و فعال در حوزه چاپ کتاب بیشتر از گذشته بهره مند شود.

 

شایان ذکر است، احمد محمدزاده ناشر و مولف متولد سال 1323 در قریه النجق از توابع شهرستان مریوان و دبیر بازنشسته آموزش و پروش کاشان است که از سال 1382 مدیریت انتشارات همگام با هستی را بر عهده دارد و مولف هشت کتاب همای رحمت، دو میوه مقدس، تیون و زیتون، میوه های بهشتی،  ره توشه حج عمره، مختصر جغرافیای النجق، خواب و رویا در قرآن و روانشناسی، دعا قانون الهی و سِحر حلال است.   

 

در یازدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان ازکتاب های نویسندگان کاشان رونمایی می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان  گفت: در یازدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان از کتاب های نویسندگان کاشان رونمایی می شود.

 

مصطفی جوادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: یازدهمین نمایشگاه استان اصفهان که از 11 تا16 شهریور ماه در اصفهان  در حال برگزاری است در این نمایشگاه برنامه های ویژه ای در حوزه کتاب  برگزار می شود.

 

وی افزود: فردا یکشنبه 14 شهریور ماه از آثار نویسندگان کاشانی در محل برگزاری نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

 

شایان ذکر است، یازدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان از چهارشنبه 11 تا 16 شهریور در محل دائمی نمایشگاه های استان اصفهان در پل شهرستان های اصفهان برگزار می شود. 

 

اجرای برنامه قرآن آموزان مرکز قرآنی بیت الزهراآران و بیدگل در برنامه زنده تلویزیونی 1449

بانوان مرکز قرآنی بیت الزهرا(س) آران و بیدگل در ویژه برنامه زنده طرح قرآنی 1449 شبکه قرآن و معارف سیما به اجرای برنامه پرداختند.

 

دانش آموختگان این مرکز قرآنی از روستای کاغذی، شهر ابوزید آباد، روستای فخره، شهر نوش آباد، روستای یزدل و شهر آران و بیدگل در این برنامه حضور یافتند و برنامه های قرآنی متنوعی را اجرا کردند

 

این دانش آموختگان پس از گذراندن دوره های مختلف تربیت مربی در مرکز قرآنی بیت الزهرا(س) در روستاهای این شهرستان به‌ عنوان مربی مشغول به فعالیت هستند.

 

همچنین نوجوانان مرکز قرآنی بیت الزهرا(س) که خروجی دوره نونهالان این مرکز هستند، در دو گروه دختر و پسر در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دوازدهم و سیزدهم شهریور در استودیو قرآنی1449 حضور یافتند و برنامه های قرآنی خود را اجرا کردند.

 

نونهالان قرآنی مرکز بیت الزهرا(س) از سن 3 تا 7 سالگی آموزش های قرآن و معارف اسلامی را با زبان کودکانه و با شیوه آموزش های نوین و علمی فرا گرفته اند.

 

نهادینه شدن آموزش اخلاق، معارف و رفتار قرآنی به صورت عملی و مقدم شمردن زبان آموزی قرآن بر سواد آموزی از اهداف برگزاری این دوره های آموزشی بوده است که خروجی دوره ها بیش از آنکه حافظ و حامل فقط محفوظات قرآنی باشند کردار و رفتار قرآنی را می آموزند.

 

شایان ذکر است، مرکز قرآنی بیت الزهرا (س) از مراکز قرآنی فعال شهرستان آران و بیدگل است که زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی به فعالیت قرآنی می پردازد./1307/203/ب2

ارسال نظرات