۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۲۸۵۸۷۶
آیت الله حیدری:

قلم علما شهید ساز و مجاهد پرور است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری با اشاره به این که همان‎گونه که مرزهای جغرافیای نیاز به مرزبانان و افراد آموزش دیده دارد، گفت: براساس حدیثی از امام حسن عسکری(ع) علمای شیعه مرزبانان عقیدتی، معنوی و دینی هستند.
آيت الله حيدري امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، بعداز ظهر امروز، در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه امام صادق(ع) آبادان، با تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و آرزوی موفقیت برای طلاب ابراز داشت: امام حسن عسکری(ع) رسالت علمای شیعه را مرزبانی عقیدتی و معنوی خواندند.

وی با اشاره به این که همان‎گونه که مرزهای جغرافیای نیاز به مرزبانان و افراد آموزش دیده دارد، ادامه داد: مرزهای معنوی، دینی و عقیدتی مرزبان هایی نیاز دارد که در برابر شیاطین انس و جن که در پی فاسد کردن دین و ایمان مردم از طریق شبهه افکنی هستند، تلاش و دفاع کنند.

استاد حوزه علمیه خوزستان با بیان این که ابلیس و سربازان آن به دنبال خارج کردن انسان ها از راه مستقیم هستند، تصریح کرد: در ادامه حدیث ذکر شده که اگر کسی از علمای شیعه خود را در برابر مهاجمان به عقیده آماده کند، مقام او از مجاهدان در مرزهای رم بالاتر است.

این مقام مسؤول افزود: مرزهای رم محل تلاقی اسلام با اروپا است و از خطرناک ترین مرزها، این مرزها بوده است؛ طلابی که در حوزه های علمیه خود را برای مرزبانی از مرزهای عقیده آماده می کنند از آنها بالاتر هستند.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید براین که مجاهدان در راه خدا و اسلام به واسطه تربیت آنها از سوی عالمان دینی به این مقام می رسند، بیان داشت: پیامبراکرم(ص) در حدیثی فرموده اند، جوهری که علما با آن کتاب می نویسند و قلم می زنند از خون شهیدان بالاتر است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که جوهر و مداد شهدا شهید ساز و مجاهد پرور است، اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) انگشت بر علمای شیعه می گذارند؛ چراکه آها تنها علمایی هستند که در خط صراط مستقیم اهل بیت(ع) قرار دارند.

آیت الله حیدری ادامه داد: علمای شیعه اهل خلوص، معنویت و حقیقت هستند و در طول تاریخ نقش خود را ایفا کرده اند؛ در این بین علمای شیعه خوزستانی از درخشش خاصی برخوردار هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در زمان امام رضا(ع) تشیع نه تنها در خوزستان تثبیت شد بلکه به سراسر جمهوری اسلامی ایران منتقل شد، ابرازداشت: رهبری در سال 75 فرمودند که مردم ایران از نظر رواج تشیع وامدار دو مجموعه انسانی هستند؛ یکی اهواز و دیگری جبل عامل است./9453/پ202/ب2

ارسال نظرات