۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۲۸۵۹۳۷
استاد حوزه علمیه استان مرکزی:

حوزه‌های علمیه مهد پرورش عالمان و فقهای دینی است/ طلاب دغدغه خدمت به جامعه را داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه استان مرکزی حوزه‌های علمیه را مهد پرورش عالمان و فقهای دینی دانست و گفت: حوزه‌های علمیه پایگاه ترویج و گسترش اسلام و مکتب اهل بیت(ع) هستند.
حجت‌الاسلام احمد غلاميان، استاد حوزه علميه استان مرکزي

حجت‌الاسلام احمد غلامیان، استاد حوزه علمیه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی طلاب جدید الورود بیان داشت: طلاب باید در هر زمان دغدغه خدمت به جامعه را داشته باشند.

 

حوزه های علمیه پایگاه ترویج اسلام و مکتب اهل بیت(ع)

استاد حوزه علمیه استان مرکزی، حوزه های علمیه را  مهد پرورش عالمان و فقهای دینی دانست و اظهار کرد: حوزه های علمیه پایگاه ترویج و گسترش اسلام و مکتب اهل بیت(ع) هستند.

 

حجت‌الاسلام غلامیان، با بیان این که حوزه های علمیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نماد وحدت و همدلی اسلامی هستند، خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه در سراسر کشور باید معنویت را در سراسر جهان ترویج و انتقال دهند.

 

استاد حوزه علمیه استان مرکزی، فعالیت های قرآنی در حوزه های علمیه را یک ضرورت مهم دانست و تصریح کرد: حوزه های علمیه باید در عرصه‌های مختلف قرآنی فعالیت کنند و همچنین در تربیت حافظان قرآن بیش از پیش تلاش کنند.

 

حفظ پیوند عمیق طلاب با جامعه و جوانان

حجت‌الاسلام غلامیان، با اشاره به فواید حفظ پیوند عمیق طلاب با جامعه و جوانان گفت: طلاب حوزه های علمیه باید دین‌شناسی و تقوا را به خوبی فراگیرند و این دو مهم را در جامعه بخصوص در بین جوانان ترویج دهند.

 

استاد حوزه علمیه استان مرکزی، با اشاره به این که طلاب جدیدالورود مسیری را که اننخاب کرده اند، مسیر بسیار ارزشمندی است، اظهار کرد: طلاب باید در حین تحصیل و در هر زمان دغدغه خدمت به جامعه را داشته باشند.

 

مدیران و اساتید حوزه های علمیه رسالت سنگینی در پرورش طلاب دارند

حجت‌الاسلام غلامیان، با اشاره به وظایف مدیران و اساتید حوزه های علمیه گفت: امروز مدیران و اساتید حوزه های علمیه رسالت سنگینی در پرورش طلاب برای نظام اسلامی بر عهده دارند و باید علم را به بهترین نحو موجود به طلاب انتقال دهند.

 

استاد حوزه علمیه استان مرکزی، بیان کرد: اساتید حوزه های علمیه باید نسبت به تربیت طلاب مستعد و توانمند دغدغه داشته باشند و همچنین همواره  باید قدر امانت های الهی که خداوند متعال که در اختیار آنها قرار را بدانند و شکر گذار باشند.

 

حجت‌الاسلام غلامیان در پایان، با تأکید بر این که طلاب باید پشت کار و تلاش را سر لوحه امورات خود قرار دهند، اظهار کرد: طلاب جوان باید قدر جوانی خود را بدانند و با همت و تلاش از سرمایه جوانی به خوبی بهره مند شوند./842/302/ب3

 

ارسال نظرات