۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۲۸۵۹۶۰
آیت‌الله حیدری:

دولت با بی‌عدالتی مبارزه کند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله حیدری با بیان این‌که دولت باید جلوی بی عدالتی را بگیرد، گفت: در سال های اخیر از سرشاخه های آب خوزستان از جمله کارون، دز و کرخه برای استان های دیگر برداشت‌هایی شده که نه تنها برای مصرف بوده بلکه در زمینه های صنعتی، کشاورزی و پرورش ماهی استفاده شده است.
آيت الله محسن حيدري ، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، شامگاه یک شنبه(16 شهریورماه) در مراسم تجلیل از پیشکسوتان فوتبال شهرستان کارون و اهواز، با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی براین که کسی که قدر و منزلت خود را نشناسد، هلاک می شود چراکه در این حالت نمی تواند به مسؤولیت خود عمل کند، ابراز داشت: این فرد ممکن است بلند پروازی هایی داشته باشد اما اگر کسی قدر و منزلت خود را بداند پیشرفت می کند.

وی با اشاره به این که قدر و منزلت پیشکسوتان، بسیار بالا است و عمری را در ورزش وقت گذاشتند و بدن خود را ورزیده و روح را هماهنگ و با نشاط نگه داشته اند، ادامه داد: این روحیه را به جوانان محلات منتقل کردید و با این کار این قشر سرزنده و شاداب خواهند شد.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: پیشکسوتان ورزش با فراهم کردن فضای ورزش و نشاط، جوانان را از آسیب های اجتماعی دور نگه دارند و تقدیر از انسان های شایسته سبب نهادینه شدن خوبی و این فرهنگ ها می شود.

این مقام مسؤول با اشاره به این‌که 16 شهریورماه روز زیارتی امام رضا(ع) است، اظهار داشت: امام رضا(ع) در حدیثی ذکر کره اند من جگر گوشه پیامبراکرم(ص) شما هستم، من ودیعه و ستاره ای درخشان در میان شما شیعیان مردم ایران هستم که بنا هست که به خاک سپرده شوم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هر کسی که من را زیارت کند در حالی که معرفت داشته باشد و می داند که خداوند چه حق و اطاعتی را بر شما نسبت به من واجب کرده، من و پدرانم، شفیعان زائر من در توس خواهیم بود و هر کسی که ما شفیعان او باشیم، نجات پیدا خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اجلاسیه هجدم که از روز سه شنبه آغاز شد و تا پنج شنبه با دیدار رهبر معظم انقلاب به پایان رسید، ابراز داشت: سخنان حکیمانه معظم‌له، مهم‌ترین ره‌اورد این اجلاسیه بود.

آیت الله حیدری افزود: رهبری در این اجلاسیه بر اهمیت مجلس خبرگان رهبری و لزوم استقلال فکری صاحبنظران سیاسی تأکید کردند و بر ورود مجلس در برجام سخنانی را ایراد کردند.

وی با اشاره به این که در این اجلاسیه سردار سلیمانی درباره منطقه و تغییر و تحولات به بیان مطالبی پرداخت، ادامه داد: در بخش های دیگر نیز دکتر سعید جلیلی به عنوان مخالف برجام اشکلاتی را در این خصوص مطرح کرد و همچنین عراقچی به عنوان عضو هیأت مذاکره برجام به این اشکالات پاسخ داد.

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به این که در مهمانی شام ریاست مجلس بنده مشکلات کشاورزان و دامداران استان را مطرح کردم مبنی براین که بسیاری از این قشر بر اثر کمی آب در سال جاری نتوانستند کشاورزی کنند، افزود: به بسیاری از کشاورزان و دامداران مجوز برداشت آب به آنها داده نشد؛ بر اثر کمی و شور بودن آب در برخی مکان ها حیوانات در معرض هلاکت قرار گرفتند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که با تعطیلی این کار این قشر مجبور به سرازیر شدن به شهرها خواهند شد که این مسأله مشکلاتی را برای جامعه به همراه خواهد داشت، ادامه داد: برای این قشر کار پیدا نمی شود و به کارهای کاذب و مضر سوق داده می شوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به منشأ‌های بی آبی افزود: خشکسالی علت نخست کمبود آب است که این مسأله در تمامی ایران وجود دارد و علت دیگر کمبود آب، علتی بشری است که سوء سیاست و سوء تدبیرهایی که مسؤولان در زمینه برداشت آب از سرشاخه های رودخانه های خوزستان در سال های اخیر داشتند.

آیت الله حیدری مطرح کرد: در سال های اخیر از سرشاخه های آب خوزستان از جمله کارون، دز و کرخه برای استان های دیگر برداشت هایی شده که نه تنها برای مصرف بوده بلکه در زمینه های صنعتی، کشاورزی و پرورش ماهی استفاده شده است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: این استان ها از آب خوزستان خیلی راحت استفاده می کنند و آیا سزاوار است که دولت برخی استان ها را به قیمت نابود شدن خوزستان آباد کند.

وی با تأکید براین که این مسأله ظلم فاحش، بی عدالتی و بی قانونی است، ادامه داد: شورای آب کشور تصویب کرده که برداشت از سرشاخه های رودخانه های خوزستان جزء برای مصارف شرب ممنوع است.

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به این که از دولت می خواهیم جلوی این بی عدالتی را بگیرد، افزود: در روز دیدار با رهبرمعظم انقلاب همراه با یکی دیگر از اعضا مجلس خبرگان رهبری، این مشکل خدمت رییس جمهور مطرح شد./9453/202/ب3

ارسال نظرات