۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۸۶۰۴۳
استاد حوزه علمیه:

طلاب ادامه دهنده راه انبیا هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه طلاب را ادامه دهنده راه انبیا دانست و گفت: طلبه حقیقی، طلبه ای است که اول به فکر نجات خود و ثانیاً نجات مردم از برای ورود به مقامات معنوی و کمال انسانی باشد.
طلاب ادامه دهنده راه انبیا هستند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر سیفی مازندرانی استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در مراسم آغاز سال جدید تحصیلی مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل با بیان اهمیت معرفت افزایی در هنگام تحصیل در حوزه علمیه گفت: مهمترین چیزی که یک طلبه در وادی تحصیل به آن نیاز دارد، معرفت است و لذا سرباز امام عصر(عج) در مسیر طلبگی باید به خدا باوری برسد.
 
وی افزود: باور انسان به خدا و ایمان الهی زمانی در ضمیر انسان نهادینه می شود که انسان به قدرت الهی یقین حاصل نماید و خدا را شاهد و ناظر بر همه چیز از جمله قلب و فکر خود بداند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قلب انسان را ظرف معرفت الهی عنوان و خاطرنشان کرد: بهترین ظرف ها در مسائل معنوی ظرفی عنوان می شود که خوب تر و صحیح تر بتواند مظروف را که همان معرفت الهی است، در خود جای دهد.
 
وی مردم را در دنیا را سه گروه عنوان کرد و با اشاره به دو گروه رستگار در عالم، اظهار داشت: عالمان ربانی از جمله انسانهای رستگار هستند که وصف الهی در آنها وجود دارد و تمام رفتار و اعمالشان الهی است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سیفی متعلم در مسیر نجات را دومین گروه از رستگاران نامید و تصریح کرد: طلابی در مسیر نجات هستند که تمام همت خود در راه افزایش معنویت و رضای الهی به کار ببندند تا به کمال انسانیت برسند.
 
وی افزود: برخی ها از راه طلبگی به دنبال مطامع و مقامات دنیایی هستند تا از این طریق به منافع مورد نظر برسند که این دسته راه نجات را برای خود انتخاب نکرده اند.
 
استاد حوزه علمیه قم طالبان علم حقیقی را ادامه دهنده راه انبیا دانست و تاکید کرد: طلبه حقیقی، طلبه ای است که اول به فکر نجات خود و ثانیاً نجات مردم از وسوسه های شیطان برای ورود به مقامات معنوی و کمال انسانیت باشد.
 
وی ادامه داد: تزکیه و پاک کردن نفس اولین مرحله برای رستگاری و تعالی روح است که با نجات خود از وسوسه های شیطان، به فکر نجات دادن جامعه اسلامی باشیم.
 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سیفی مازندرانی خلوت گزینی و استمرار ارتباط با خدا را برای طلاب در جهت تزکیه روح مهم دانست و گفت: مراتب بالای عرفانی و معرفتی نیازمند جهد و کوشش زیاد و مستمر است و اگر انسانی اعتقاد به کمکهای الهی داشته باشد می تواند از یاری حق تعالی بهره مند شود.
 
 
وی با اشاره به آیه 54 سوره اعراف و شرط های مهم در هنگام دعا، افزود: دعای انسان باید با تضرع همراه باشد و دعایی بیشتر به استجابت می رسد که در خلوت با خداوند متعال مطرح شود.
 
 
استاد خارج فقه حوزه علمیه قم نماز شب را از راه‌های سریع برای رسیدن به عنایات الهی عنوان و خاطرنشان کرد: طلاب باید به نماز شب و برکات این عبادت عنایت و توجه ویژه ای داشته باشند زیرا به تعبیر قرآن، پیامبراسلام(ص) این مقام را از نماز شب گرفته است./1313/202/ب3
ارسال نظرات