۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۸۶۰۸۶
عضو شورای مرکزی جامعه انجمن‌های اسلامی:

تقابل جدی بازار و روحانیت آرزوی استکبار است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف گفت: اگر استکبار جهانی همواره در صدد تقابل بین بازار و روحانیت بوده و هست به این دلیل است که این دو عنصر الهی در مقاطع حساس از جان، مال و آبرو خود گذشته اند.
نشست مشترک اصناف قم با رييس انجمن حاميان توسعه حوزه هاي علميه و دبير شوراي عالي حوزه هاي علميه بازار تبريز بازار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی رحمانی عضو شورای مرکزی جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار ظهر امروز در نشست هم اندیشی رؤسای اصناف و بازاریان استان قم با آیت الله مقتدایی گفت: بحث احکام و کسب و کار از دیرینه در بازارهای اسلامی رواج داشته اما به دلیل مسائل خاص مقداری کمتر انجام شد که خوشبختانه هماهنگی و همراهی بین بازار و روحانیت این مسأله را برطرف کرد.


وی افزود: امروز با همکاری آیت الله مقتدایی و یاران ایشان این هماهنگی و تحکیم روابط بین حوزه علمیه و بازار بیشتر و نزدیک تر شده است، بازار و اصناف عرصه حضوری خود از سال 1323 در صحنه های گوناگون داشته است.


عضو شورای مرکزی جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار اظهار داشت: مرحوم شهید نواب صفوی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند برخی از حرکت های انقلابی را از ایشان یاد گرفتم روزی دستگیر شد و این بازاریان بودند که ایشان را آزاد کردند.


وی ادامه داد: شخصی به نام کسروی علیه دین، روحانیت و اسلام فعالیت می کرد و با آن مقابله داشت، شهید نواب صفوی به این شخص می گوید اگر این کار را ادامه بدهی حکم الهی را درباره تو جاری می کنم؛ اما این شخص به راه خود ادامه داد و شهید نواب و یاران ایشان حکم الهی را اجرا کردند.


رحمانی با بیان این که قوه قضاییه زمان طاغوت مبلغ بسیار بالایی را قرار صادر می کند تا شهید نواب را در حبس نگه دارد، ابراز داشت: به محض اطلاع بازاریان متدین و متعهد آن مبلغ کلان در مدت یک ساعت تهیه و به قوه قضاییه داده می شود که با این کار شهید نواب را از زندان آزاد کردند.


وی عنوان کرد: عرصه حضور حرکت بازار و اصناف بسیار بوده به گونه ای که حضرت امام فرمودند بازار بازوی ستبر انقلاب است، اگر استکبار جهانی همواره در صدد تقابل بین بازار و روحانیت بوده و هست به این دلیل است که این دو عنصر الهی در مقاطع حساس از جان، مال و آبرو خود گذشته اند.


عضو شورای مرکزی جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار خاطرنشان کرد: هر زمان مقابله ای صورت گرفته با قشر اصیل و متدین بازار بوده است، خوشبختانه در سال 93 انگیزه حرکت احکام بازار شروع شد و در سال 94 حالت عمومی به خود گرفت.


وی اضافه کرد: در تهران کلاس ها دایره شده و امیدواریم بتوانیم با حضور تمام اقشار اثر گذار اصناف و بازار به اتفاق اتحادیه ها این حرکت الهی را با همت حوزه و یاری امام زمان(عج) به صورت عمومی عملیاتی کنیم./1323/پ202/س

ارسال نظرات