۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۸۶۲۸۱
خبرگان بصیر(2)

ساکتین فتنه صلاحیت ورود به مجلس خبرگان را ندارند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه به نقش بی‌بدیل و سرنوشت‌ساز مجلس خبرگان بعد از امام اشاره کرد و گفت: یکی از معیارهای مهم اعضای مجلس خبرگان این است که در جریان فتنه‌هایی که بر انقلاب گذشته به ویژه در فتنه 88 دخیل نباشد و در مسیر منطقی و معتدل انقلاب و رهبری باشد.
حجت الاسلام جزايري معاون آموزش مركز فقهي ائمه اطهار مجلس خبرگان رهبري

حجت‌الاسلام سیدحمید جزایری مدیر گروه علمی تربیتی قرآن و علوم جامعةالمصطفی(ص) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به نقش بی‌بدیل و سرنوشت‌ساز مجلس خبرگان بعد از امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: مجلس خبرگان یکی از نهادهای مهم انقلاب اسلامی است که نقش سرنوشت‌ساز آن در تعیین رهبری و تسریع حرکت انقلاب مشخص شده است.

 

حجت‌الاسلام جزایری افزود: با توجه به حساسیت مجلس خبرگان از نصب و نظارت بر وظایف رهبری، دشمن سعی می‌کند به آن نفوذ داشته باشد و هر چه یک نهاد حساس و خطیر باشد؛ دشمن برای ضربه زدن به آن بیشتر انگیزه دارد.

 

وی تأکید کرد: فرهیختگان در معرفی افکار صالح و شایسته، حساسیت بیشتری نشان دهند و افرادی را برای مجلس خبرگان معرفی کنند که افزون بر اجتهاد فقهی، دارای بصیرت، دور اندیشی و در مسیر امام و رهبری باشند.

 

مدیر گروه علمی تربیتی قرآن و علوم جامعةالمصطفی(ص) تصریح کرد: یکی از معیارهای مهم اعضای مجلس خبرگان این است که در جریان فتنه‌هایی که بر انقلاب گذشته به ویژه در فتنه 88 دخیل نباشد و در مسیر منطقی و معتدل انقلاب و رهبری حرکت کنند. 

 

وی با اشاره به حامیان و ساکتان فتتنه 88 یادآور شد: برخی از حامیان فتنه و کسانی که در آن برهه حساس با سکوت شان با فتنه‌گران همراهی می‌کردند؛ صلاحیت ورود به مجلس خبرگان را ندارند؛ زیرا اعضای این نهاد مهم و حساس باید سابقه روشن و درخشانی داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام جزایری احراز صلاحیت مجلس خبرگان را همانند احراز صلاحیت مرجعیت خواند و تأکید کرد: در احراز صلاحیت مراجع تقلید داشتن گذشته و سابقه روشن مهم است؛ از این‌رو با توجه به اهمیت مجلس خبرگان، داشتن سابقه درخشان و قابل دفاع باید ملاک باشد؛ زیرا از حساسیت ویژه ای برخوردار است./908/ت302/ش

ارسال نظرات