۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۲۸۶۴۰۴
استاد حوزه علمیه قم:

آیت الله عراقچی همدانی عالمی عامل بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مسجد جامعی برترین شاخصه آیت الله عراقچی همدانی را تواضع ایشان دانست و گفت: این فاضل برجسته حوزه علمیه قم با استقامت در راه اسلام و تأکید بر حفظ زی طبگی، الگوی طلاب و فضلا بود.
آيت الله عراقچي

حجت الاسلام والمسلمین آقا ضیاء مسجد جامعی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت چهلمین روز درگذشت آیت الله علی عراقچی همدانی، خاطرنشان کرد: آیت الله عراقچی از بزرگان قم و از مدرسین برجسته‌ای بود که با استقامت در راه اسلام بر حفظ زی طبگی تأکید داشت و الگوی طلاب و فضلا بود.

 

وی با اشاره بر تأثیرگذاری ایشان بر طلاب، افزود: در بحث انقلاب هم ایشان از مبارزان بود و با تأیید امام و راه امام به انقلاب اسلامی کمک کرد و از مدافعان ولایت فقیه در زمان انقلاب اسلامی بود.

 

حجت الاسلام مسجد جامعی برترین شاخصه آیت الله عراقچی را تواضع ایشان دانست و گفت: ایشان بسیار مردمی بود و مساءل اخلاقی را عملاٌ رعایت می‌کرد و به تعبیر دیگر ایشان از معلمان اخلاق بودند که خود ساخته هم بودند و این در رفتار ایشان کاملاٌ مشاهده می‌شد.

 

وی با بیان این که ما جز خوبی از این عالم بزرگوار ندیدیم، اظهار داشت: ایشان در زمان جنگ تحمیلی با حضور در جبهه به جوانان روحیه می‌دادند و کلاس درس اخلاق برپا می‌کردند و با عمل به حرف‌های خود الگویی برای تمام رزمندگان اسلام بود و پیوسته راه امام را تأیید می‌کردند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که امام خمینی(ع) اسلام را زنده کردند و اسلام را از کتاب‌ها به داخل جامعه آوردند، افزود: آیت الله عراقچی مؤید امام خمینی(ره) بودند و در این مسیر استقامت داشتند./843/ت302/ی

ارسال نظرات