۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۲۸۶۴۴۸
مدیر حوزه علمیه حضرت زینب شاهد:

تربیت مبلغ توانمند از دغدغه‌های حوزه علمیه است

خبر گزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه حضرت زینب(س) گفت: تربیت مبلغ با توانمندی بالا دغدغه بسیار جدی برای ما است بنابراین ما تلاش می‌کنیم تا طلاب افزون بر طی کلاس‌های عمومی مباحث کاربردی دیگری را به صورت تخصصی فراگیرند.
دوره آموزش ضمن خدمت مدارس علميه خواهران

 معصومه فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به افتتاحیه حوزه علمیه حضرت زینب شاهد، گفت: افتتاحیه حوزه علمیه خواهران حضرت زینب(س) یکشنبه 22 شهریور برگزار خواهد شد که طلاب بعد از آن سال تحصیلی جدید را به طور رسمی آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این حوزه علمیه تحت پوشش بنیاد شهید و ایثارگران تهران بزرگ است، افزود: حوزه خواهران حضرت زینب(س) سال گذشته 75 نفر طلبه داشته که در سال جاری 30 طلبه ورودی جدید به آن افزوده می‌شود.

مدیر حوزه علمیه حضرت زینب(س) با اشاره به کلاس‌های فوق‌برنامه در سال جاری عنوان کرد: در سال جاری تصمیم بر این است که کلاس‌های فوق‌برنامه احکام، اخلاق، روش سخنرانی، نویسندگی و تجوید به صورت تخصصی برای طلاب برگزار شود تا آنان در کنار دروس عمومی توانمندی لازم برای تبلیغ را کسب کنند.

فراهانی با اشاره به برنامه افتتاحیه اظهار داشت: جهت حضور طلاب در افتتاحیه از طریق سامانه اطلاع رسانی شده است، همچنین از سرکار خانم جمشیدی یکی از استادان حوزه علمیه جهت سخنرانی در زمینه اخلاق دعوت شده و افزون بر این برنامه‌های فرهنگی دیگری نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کلاس عرفان در حوزه بیان داشت: در سال جاری برای خواهران طلاب یک دوره شناخت فرقه‌ها و عرفان‌های کاذب با استادی حجت‌الاسلام غلامرضازاده در نظر گرفته شده است همچنین در کنار این دوره آشنایی با مذاهب یهود و مسیح و فرقه‌های جانبی از دیگر محورهای برنامه فرهنگی ما در طول سال است.

مدیر حوزه علمیه حضرت زینب(س) با اشاره به برنامه فرهنگی دیگر ابراز کرد: زمانی‌که یک طلبه در جلسه‌ یا هیاتی به عنوان مبلغ حضور پیدا می‌کند از او انتظار می‌رود که قرآن را در حد خوب یا عالی بخواند بنابراین ما طبق روال سال‌های گذشته برنامه‌ریزی کردیم تا کلاس‌های تلاوت قرآن برگزار شده و طلاب در آن حضور پیدا کنند.

فراهانی افزود: طلاب در سطوح رو‌خوانی، روان‌خوانی و تجوید تست شده و در کلاس‌ها شرکت خواهند کرد سپس برای این افراد آموزش دیده با توجه به علاقه‌مندی آنها کلاس‌های حفظ قرآن نیز برگزار می‌شود، همچنین در طول سال حداقل یک مرتبه در ماه از استادان اخلاق در راستای برگزاری کلاس برای طلاب دعوت به عمل می‌آید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تربیت مبلغ با توانمندی بالا دغدغه بسیار جدی برای ما است بنابراین تلاش می‌کنیم تا طلاب افزون بر طی کلاس‌های عمومی مباحث کاربردی دیگری را به صورت تخصصی فراگیرند./807/302/ب3

ارسال نظرات