۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۲۸۶۴۵۷

اخبار کوتاه فرهنگی کاشان

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان گفت: در یازدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان از 12 جلد کتاب نویسندگان شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حضور تعدادی از مسؤولان این دو شهرستان رونمایی شد.
اخبار كوتاه فرهنگي

مصطفی جوادی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، گفت: باید نگاه ها به سوی کتاب و کتاب خوانی برود و اگر قرار است نگاه ها و فکر و نظر مردم را به سمت کتاب ببریم شروع آن از ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از ناشران است.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان کاشان یکی از 10 نامزد پایتخت کتاب ایران در سال گذشته بود اظهار امیدواری کرد با برنامه ها و فعالیت انجام شده در حوزه کتاب و خوانی و حمایت سایر دستگاه های شهرستان کاشان بتوانیم این شهرستان در سال جاری به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی کنیم.

 

جوادی همچنین با اشاره به اینکه کاشان دومین شهر استان در دریافت مجوز کتاب فروشی است این موضوع این یک امتیاز برای کاشان است یاد آور شد:  فعالیت هایی که در حوزه کتاب و فرهنگ منطقه فرهنگی‌کاشان انجام می شود درخور توجه است.

 

شایان ذکر است، کتاب زندگی سیاسی امام سجاد از آیت الله عبد النبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، کتاب به سوی نور ازحجت الاسلام فلاح، کتاب به این کتاب دست نزنید شیمیایی می شوید از حجت الاسلام مهدی اسماعیلی و کتاب خانه های کاشان از حسین فرخ یار از جمله دوازده کتابی بود که در یازدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان رونمایی شد.

 

کاشان آماده برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال است

جلسه ستاد هماهنگی مراسم قالیشویان مشهد اردهال کاشان با حضور سرپرست فرمانداری ویژه کاشان، رییس شورای اسلامی، شهردار کاشان و روسای کمیته ها این ستاد در سالن اجتماعات آستان مقدس حضرت علی بن امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال برگزار شد.

 

حمیدرضا مومنیان سرپرست فرمانداری کاشان در جلسه ستاد هماهنگی مراسم قالیشویان مشهد اردهال کاشان گفت: اقدامات لازم برای خدمات رسانی مناسب به زائرین و برگزاری هرچه بهتر مراسم قالیشویان فراهم شده و درحال حاضرمحوری ترین موضوع هماهنگی و انسجام دستگاههای خدمات رسان است.

 

وی افزود: مردم منطقه و شهرستان کاشان با پیشینه دیرین فرهنگی در طول تاریخ نشان داده اند که پیرو و حامی اهل بیت و نهضت‌های ظلم ‌ستیز بوده و پویایی و وفاق اجتماعی این مراسم موجب شد تا سازمان فرهنگی یونسکو این آیین سنتی و مذهبی را به عنوان میراث ناملموس بشریت در فهرست میراث جهانی به ثبت برساند.

 

مومنیان با اشاره به ثبت جهانی مراسم قالیشویان گفت: مراسم سنتی و مذهبی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگی غنی اسلامی است و لازم است اندیشمندان و صاحب نظران دانشگاهی برای استفاده از این ظرفیت فرهنگی اقدام کنند.

 

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان یادآور شد: با توجه به تأمین زیرساخت های مخابراتی و تجهیز آستان به فیبر نوری و اتصال آن به مخابرات کاشان این امکان فراهم است تا مراسم را به صورت زنده برای هموطنان عزیز از صدا و سیما پخش شود.

 

شهرداری ‌کاشان پیشگام در آبادانی بقاع متبرکه است

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: شهرداری کاشان خدمات ارزشمندی را برای عمران و آبادانی بقاع متبرکه شهرستان کاشان داشته است.

 

حجت الاسلام جنتی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در مراسم تقدیر و تجلیل از فعالیت های شهردار کاشان گفت: سید محمدناظم رضوی از ابتدای خدمت صادقانه خود در سمت شهردار کاشان خدمات ارزنده ای در جهت عمران و آبادانی بقاع متبرکه کاشان ارائه کرده است و رسیدگی به وضعیت عمرانی بقاع متبرکه شاخص و محوری کاشان به ویژه آستان مقدس حضرت علی بن باقر(ع) را در اولویت کار خود و شهرداران مناطق پنجگانه کاشان قرارداده است.

 

وی افزود: تامین زیرساخت های لازم و ایجاد روحیه جهادی برای شهرداران مناطق پنجگانه در زمینه عمران و آبادانی بقاع متبرکه، راه اندازی دفترشهرداری برای آستان مقدس حضرت علی بن باقر(ع) کف فرش پیاده روهای آستان مقدس و جمع آوری زباله های محدوده آستان مطهر ، بهسازی سازه و نماسازی اولین سردرب ورودی آستان مقدس، آماده سازی سرویسهای بهداشتی حرم مطهر، ایجاد مجموعه فرهنگی مذهبی ابی دردا در کنار مرقد این بزرگوار، توسعه آستان مقدس عطاء بن موسی(ع) و آزادسازی اطراف آستان مقدس احمدبن موسی(ع) از جمله اقداماتی است که توسط سید محمد ناظم رضوی شهردار کاشان انجام شده است.

 

حجت الاسلام جنتی همچنین، تجلیل از خادمان و هیأت امنای بقاع متبرکه کاشان از سوی شهرداران مناطق پنجگانه به ابتکارو دستور ایشان در روز پنجم ذیقهده که به روز تجلیل و بزرگداشت بقاع متبرکه نام گذاری شده را گامی مهم و موثر در پیشبرد اهداف شهرداری در راستای رسیدگی هر چه بهتر به وضعیت عمرانی بقاع متبرکه و تامین زیرساختهای لازم دانست گفت: این اقدامات ارزشمند موجب دلگرمی هر چه بیشتر خادمان و هیئت امناء بقاع متبرکه شده است./1307/203/ب1

ارسال نظرات