۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۸۷۲۴۰
امام جمعه خورموج:

تأمین امکانات رفاهی و علمی آموزشی از مهم‌ترین وظایف مدیران حوزه علمیه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خورموج گفت: تأمین امکانات رفاهی و علمی آموزشی از مهم‌ترین وظایف مدیران حوزه علمیه است.
مصلح امام جمعه خورموج
حجت الاسلام عبدالحسین مصلح امام جمعه شهر خورموج در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، درباره مهمترین لوازم تکاپوی علمی حوزه های علمیه ضمن توصیه به حضور منظم طلاب در کلاس درس، مطالعه و استماء دقیق مطالب علمی آنها را به تلاش و فعالیت علمی سفارش کرد، و گفت: یکی از مهمترین موضوعات و رمز موفقیت را مباحثه دروس و رفع ابهامات و اشکالات با پرسش و پاسخ است.
 
حجت الاسام مصلح افزود: طلبه باید متمرکز در درس و بحث باشد و مشغله های کاری در زمان درس و حتی برنامه های فرهنگی خارج از حوزه را به حداقل برساند.
 
وی نظم در برنامه ها را از عوامل موفقیت بزرگان و علماء خواند و تصریح کرد: اگر عنایت ذات اقدس الهی نباشد ما هیچ فعالیت و تکاپوی علمی در حوزه نخواهیم داشت.
 
امام جمعه شهر خورموج با بیان اینکه مهمترین معاونت که در حوزه ها بر آن تأکید دارند بحث تحقیق و پژوهش است اظهار داشت: در این راستا در معاونت پژوهش سرمایه گذاری شده است که مطالعه خلاصه در کتاب های درسی نشود و طلاب کتاب های جانبی نیز مطالعه و تحقیق و پژوهش داشته باشند.
 
وی وظیفه متقابل مدیران و طلاب را در زمینه های تحصیل و تزکیه برشمرد و خاطر نشان کرد: تأمین امکانات رفاهی، فضای علمی آموزشی، تأمین اساتید، در تمامی عرصه های حوزه علمیه با حفظ جایگاه مدیریت را از وظایف مهم مدیران نام برد.
 
وی با تأکید براینکه یکی از موثرترین کارها در تربیت و تحصیل طلاب برقراری ارتباط صمیمی مدیران و طلبه های حوزه عای علمیه است، یادآور شد: طلاب نیز در مقابل مدیران وظایفی از جمله همراهی با مدیر و کارکنان، انجام وظایف طلبگی، احترام و تکریم اساتید، استفاده حداکثری از امکانات و زمان های موجود، شرکت در برنامه های علمی و آموزشی، تهذیب و تزکیه و تعامل میان مدیر،کارکنان و طلاب را در موفقیت ارتقای علمی مهم خواند.
 
امام جمعه شهر خورموج در پایان نشاط واقعی یک طلبه را تنها در سایه ارتباط عمیق با قرآن و عترت کم دانست و عواملی همچون شرکت در برنامه های تهذیبی در کنار نیازهای جسمی مانند ورزش و طبق توصیه بزرگان کم خوردن، کم خوابیدن و کم سخن گفتن از عوامل موفقیت و شادابی یک طلبه عنوان کرد./833/302/ب3
ارسال نظرات