۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۸۷۲۸۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تبلیغ پیام غدیر رسالت شرعی همه مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تبلیغ و بازگویی واقعه غدیر و انجام سفارش پیامبر گرامی اسلام(ص) در رساندن پیام غدیر، رسالت شرعی همه مسلمانان است.
حجت الاسلام يعقوبي - نشست ستاد نکوداشت غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع اعضای ستاد نکوداشت غدیر استان، با اشاره به فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر و دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: ستاد نکوداشت غدیر در خراسان شمالی با هدف گرامیداشت باشکوه این ایام تشکیل شده و با برگزاری نشست های مختلف، برنامه های متنوعی را برای اجرا به این مناسبت طرح کرده است که می بایست این برنامه ها با مشارکت، همراهی و همکاری دستگاه های مختلف فرهنگی با کیفیت و کمیت مناسب برگزار شود.

 

وی از برگزاری همایشی با عنوان «خادمان غدیر» در استان خبر داد و افزود: این همایش در آستانه فرا رسیدن دهه امامت و ولایت با دعوت از کسبه، خیران، روحانیان طرح هجرت و استقرار و سایر اقشار به میزبانی بجنورد و در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می شود.

 

رییس ستاد نکوداشت غدیر استان خراسان شمالی اضافه کرد: تلاش در راستای اجرای برنامه های غدیر به صورت مردم نهاد، ایجاد شور و شوق در راستای انجام وقف با موضوع غدیر و امامت و ولایت و نیز نذر و ایجاد شبکه بانیان و جلب مشارکت های مردمی درباره غدیر از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه همایش مزبور با عاملیت ستاد نکوداشت غدیر استان و با مشارکت ویژه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی برگزار می شود، اظهار کرد: همایش خادمان غدیر ستادی بوده و نهادهای مختلفی از جمله مرکز نمایندگی مدیریت حوزه های علمیه خراسان شمالی، تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و سایر نهادهای فرهنگی استان در برگزاری آن مشارکت دارند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: در همایش خادمان غدیر از خادمان سابق و بانیان فعلی غدیر در استان قدردانی شده همچنین اعضای جدیدی نیز برای گرامیداشت غدیر و اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و مذهبی در راستای این موضوع مهم جهان اسلام و تشیع جذب می شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در مرکز استان خراسان شمالی 50 نفر به عنوان خادم غدیر جذب شده و افزون بر این در هر کدام از شهرستان های هشت گانه استان نیز ده ها نفر به عنوان خادمان غدیر فعالیت می کنند اما امید می رود در همایش خادمان غدیر امسال، شمار این افراد به صورت قابل توجهی افزایش یابد.

 

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: خادمان غدیر در بخش های فرهنگی و تبلیغی، وقف، نذر، هبه و خیرات، همکاری مالی سالیانه به صورت وجه نقد، اطعام و احسان در قالب تخصص و شغل با ستاد نکوداشت غدیر استان در طول سال همکاری خواهند داشت.

 

وی ادامه داد: در این راستا مهم ترین محور و هدف برگزاری همایش خادمان غدیر در استان خراسان شمالی بحث تبلیغی و ابلاغ پیام غدیر به همه مسلمانان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: بر اساس امر به تبلیغ و معرفی امیرالمؤمنین علی(ع) در آیه شریفه « یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ»، بر همگان مسلم و آشکار است که تبلیغ و بازگویی واقعه غدیر و انجام سفارش پیامبر گرامی اسلام(ص) در رساندن پیام غدیر، بر تمامی مؤمنان واجب بوده و سرپیچی از این واجب الهی، گناهی نابخشودنی است./9314/202/ب1

ارسال نظرات