۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۸۷۴۷۵

ارسال 330 اثر به کنگره استاد شهریار

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار گفت: 90 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده و در بخش شعر نیز بیش از 240 اثر به دبیرخانه رسیده است.
حسن ميلاني، رييس حوزه هنري آذربايجان شرقي

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حسن میلانی، رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در برنامه زنده تلویزیونی «شهریمیز» به برنامه های کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار پرداخت و اظهار داشت: کنگره فوق سعی دارد ابعاد دیگری از شخصیت این استاد و شاعر جهانی را در زمینه های دینی و انقلابی، عرفانی و ارزشی تبیین کند.


وی با بیان این‌که استاد شهریار دارای چهره ملی و فرا منطقه ای است، افزود: باید تمام تلاش خود را برای شناساندن این استاد بزرگ در سطح کشوری و بین المللی به کار گیریم.


رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی با اشاره به تاثیرات برگزاری این کنگره برای شناساندن شهریار ملک سخن خاطر نشان کرد: این کنگره می تواند سبب شناساندن بیشتر شهریار در سطح بین المللی باشد و به خصوص چهره مذهبی، دینی و انقلابی این شاعر بزرگ در طول کنگره به همگان شناسانده شود.


میلانی در خصوص بعد دینی و انقلابی شهریار گفت: یکی از این ابعاد جنبه دینی خود استاد و آثار وی است و بعد دوم نیز مربوط به بعد انقلابی این شاعر و اشعار وی می شود که در این راستا حوزه هنری استان و جمعی از محققان و پژوهشگران دست به کار شده اند تا این ابعاد را به تمامی علاقمندان و مردم ایران و جهان بشناسانند.


دبیر اجرایی کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار با بیان اینکه کنگره فوق در دو بخش مقاله و شعر برگزار خواهد شد، گفت: در بخش مقاله 90 مقاله به دبیر خانه کنگره ارسال شده است و در بخش شعر نیز بیش از 240 اثر به دبیرخانه رسیده است.


میلانی تصریح کرد: از این تعداد مقاله 22 مورد برای چاپ برگزیده شده است که 8 مقاله از آنها نیز در کنگره ارائه می شود و 4 اثر نیز در بخش شعر توسط هیئت داوران برگزیده شده است.


گفتنی است، کنگره بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار با محوریت علمی «فرهنگ دینی و انقلابی» با حضور مقامات کشوری و استانی و همچنین جمعی از شهریارپژوهان و اصحاب فرهنگ و ادب از داخل و خارج کشور، 25 و 26 شهریورماه جاری در تبریز برگزار می‌شود./935/101/ب1

 

منبع: روابط عمومی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی

ارسال نظرات