۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۲۸۷۶۵۸
کارشناس مذهبی:

امام جواد تجسم علم الهی و مظهر جود و بخشش بود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با اشاره به این که بخشش امام جواد همیشه ساری و جاری است و هیچ گاه قطع نمی شود، گفت: هر کس به در خانه امام جواد(ع) متوسل می شود، دست خالی بر نمی گردد؛ چرا که ایشان آرامشگاه مردم هستند و حق بخشایش را تمام و کمال ادا می کنند.
شهادت امام جواد(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم یگانه، کارشناس مذهبی، شب گذشته در سلسله نشست های در سایه سار رضوان که با موضوع «معنای مقام حضرت جواد(ع) در صفت کریم و جواد»، در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: امام جواد(ع) در نگاه اهل تسنن و شیعه، به باب المراد معروف هستند.

وی ابراز کرد: هر امامی در زمان خود به صفتی معروف شدند، امام سجاد(ع) به سجاد معروف شدند که به معنای بسیار سجده کننده است، امام باقر و امام صادق(ع) نیز به دارا بودن علم زیاد معروف شدند.

 

این کارشناس مسائل خانواده به جایگاه و شأن امام جواد(ع) اشاره کرد و گفت: جواد از اسامی خداوند متعال است و امام جواد(ع) تجلی اسم جواد خداوند متعال بودند.

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی با خاطرنشان کردن این که هر کس به در خانه امام جواد(ع) متوسل می شود، دست خالی بر نمی گردد، اظهار کرد: امام جواد(ع) سریع الاجابه هستند و اگر به ایشان پناه ببرید، حاجت شما اجابت می شود.

 

وی ادامه داد: هر دعایی انسان می کند به اجابت می رسد، اما همیشه اجابت آن چه فکر می کنیم نیست، گاهی صلاح نیست به آن گونه ای که ما می خواهیم به اجابت برسد؛ بلکه خداوند متعال با نگاه و روش دیگری آن را مستجاب می کند. 

 

این کارشناس مذهبی به جایگاه صفت جود اشاره و ابراز کرد: برای رسیدن به مقام جود و بخشش انسان باید مراحلی را طی کند تا به مرحله جود و بخشش برسد و امام جواد(ع) تمام این مدارج را طی کردند و به این صفت متصف شدند. 

 

بخشش امام جواد(ع) همیشه ساری و جاری است

یگانه با خاطرنشان کردن این که بخشش امام جواد(ع) همیشه ساری و جاری است و هیچ گاه قطع نمی شود، افزود: امام جواد(ع) در بذل علم بسیار بخشنده بودند و علم را توسعه می دادند و در بخشش برای دشمنان نیز دریغ نداشتند.

 

این کارشناس مسائل خانواده با اشاره به این که انسان کریم، شخصی است که از او درخواست نکرده، بخشش می کند، گفت: کریم صفت بسیار زیبای خداوند است و ذات وجود خداوند کریم است. جود از لوازم کرامت است و امام جواد(ع) که تجلی اسم جواد خداوند هستند، هیچ گاه جود و بخشندگی ایشان ترک نمی شد.

 

یگانه با طرح این پرسش که چرا امام جواد(ع) به صفت جواد معروف شدند؟ افزود: جواد به معنی بخشنده ای است که حق بخشایش و حق مردم را ادا می کند و آرامشگاه مردم می شود و هر گونه بخششی که در زندگی تصور کنید در سایه وجود صفت جواد محقق می شود و امام جواد(ع) به این صفت معروف شدند، چون حق بخشایش را به تمام و کمال ادا می کنند.

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به این که خداوند متعال ما را مزین کرده به نور تشیع و نعمت ائمه اطهار(ع) را به ما بخشیده است، اظهار کرد: زبان قاصر و عقل ها ناقص است از پی بردن به کنه وجود حضرت جواد(ع)، ما امامانی داریم که با متوسل شدن به ایشان جای ترس، شک، دلهره، ناراحتی و نا امیدی برای انسان ها باقی نمی ماند./1309/پ202/ب

ارسال نظرات