۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۸۸۰۶۴
استاد حوزه علمیه تبریز:

ساده زیستی حضرت زهرا الگوی زندگی جوانان باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اصل‌نژاد گفت: دقت و عمل به آموزه های دین اسلام و الگو قرار دادن ائمه اطهار(ع) در زندگی بی شک نتیجه‌ای جز سعادت دنیوی و اخروی نخواهد داشت.
ازدواج حضرت علي و حضرت فاطمه، حضرت زهرا، امير المومنين

حجت الاسلام سید ودود اصل‌نژاد، معاون تهذیب مدرسه علمیه عالی طالبیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهراء(س)، گفت: یکی از اصول اساسی و رازهای موفقیت ازدواج، کفو و همتا بودن دختر و پسر با هم است، زیرا تنها در صورت همتا و همشأن بودن دو زوج است که درک متقابل آنان از یکدیگر امکان‌پذیر است.

 

وی افزود: از ماجرای ازدواج حضرت علی‌(ع) و حضرت فاطمه‌(س) نکات بسیار جالبی را می‌آموزیم که اگر خواهان سعادتیم و پیرو راستین اسلام هستیم، بایستی تا می توانیم تلاش کنیم تا مراحل اول ازدواج بر مبنای صحیحی صورت گیرد.

 

این استاد حوزه ابراز داشت: ساده‌ زیستی در تمام شوون زندگی جامعه و بخصوص ازدواج باید راه یابد، و گرنه قید و بندهای اجتماعی در امر ازدواج که بیشتر نشأت گرفته از فرهنگ غیر اسلامی و یا ساخته و پرداخته ذهن‌های کوتاه مادی و اشرافی است، مشکل ساز خواهد بود.

 

وی ادامه داد: این فرهنگ های غلط چون غل و زنجیر بر دست و پای جوانان و والدین آنها را می بندد و هر روز این غل و زنجیر بزرگتر و سنگین‌تر می‌شود، تا جایی که امکان هر نوع حرکت صحیحی را می‌گیرد و حیات جامعه را به سوی نابودی می‌کشاند، و بر فساد و نابسامانی‌های روانی و مشکلات اخلاقی می‌افزاید.

 

حجت الاسلام اصل نژاد خاطرنشان کرد: در تهیه جهیزیه به ضروری‌ترین و ابتدائی‌ترین وسائل زندگی در شروع زندگی آن دو بزگوتر بسنده شد، از سیره پیامبر اسلام (ص) می‌آموزیم که بایستی در الگوی مصرف تجدید نظر کنیم و در زندگی فناپذیر و زودگذر دنیا به حداقل ممکن قناعت داشته باشیم.

 

وی اذعان داشت: متأسفانه در برخی خانواده‌ها به خصوص قشر مرفه جامعه جهیزیه دخترانشان مانند نمایشگاه بین‌المللی کاملی از لوازم خانگی داخلی و خارجی که برقش چشم‌های ظاهربین را خیره می‌کند، آسیب این گونه رفتار ها جامعه را به سوی تباهی می کشاند.

 

معاون تهذیب مدرسه علمیه طالبیه تصریح کرد: دقت و عمل به آموزه های دین اسلام و الگو قرار دادن ائمه اطهار(ع) در زندگی بی شک نتیجه‌ای جز سعادت دنیوی و اخروی نخواهد داشت./854/302/ب3

ارسال نظرات