۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۲۸۸۲۱۲

بدون تحقیق و پژوهش نمی‌توان پیشرفت کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام افضل آبادی گفت: طلاب و حوزویان بدون تحقیق، و پژوهش نمی توانند به هدف‌های والا دست پیدا کنند و اگر تحقیق و پژوهش نباشد، نتیجه اش یک جا ایستادن و در جا زدن می باشد.
پژوهش

 حجت‌الاسلام محسن افضل آبادی مسؤول مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: تکاپوی علمی طلاب حوزه نیازمنده انگیزه می باشد و قطعا کسی موفق خواهد بود که به دنبال انگیزه و هدف باشد .

 

مسؤول مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی یادآور شد : طلاب و حوزویان بدون تحقیق، و پژوهش نمی توانند به  هدف‌های والا دست پیدا کنند و اگر تحقیق و پژوهش نباشد، نتیجه اش یک جا ایستادن و در جا زدن می باشد.

 

حجت الاسلام افضل آبادی تصریح کرد: باید در حوزه علمیه با برنامه ریزی درست در جهت آموزش و پژوهش حرکت کرد و نگاه تخصصی در زمینه مباحث فقه و اصول و کلیه دروس حوزوی داشت.

 

وی افزود: حوزه علمیه باید تمهیداتی برای حوزویان و طلاب در زمینه پژوهش داشته باشد تا طلاب بتوانند در زمینه های تخصصی تحقیق و پژوهش کنند، مسؤول مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی عنوان کرد استخوان بندی حوزه در زمینه پژوهش باید تقویت شود و لازمه این می باشد که حوزه علمیه زمینه ورود به عرصه پژوهش را برای حوزویان اماده کند.

 

افضل آبادی خاطر نشان کرد:حوزه علمیه باید در زمینه پژوهش بستر و فضای مناسب را برای یک طلبه و محقق حوزوی آماده کند تا طلبه بتواند بدون دغدغه به یک پژوهش مفید برسد./859/302/ب3

ارسال نظرات