۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۸۸۳۸۶
دبیر اجرایی کنگره بین المللی استاد شهریار خبر داد؛

ارسال 90 مقاله به کنگره استاد شهریار/ 13 جلد کتاب با محوریت دینی و انقلابی اشعار استاد شهریار چاپ شده است

خبرگزاری رسا ـ میلانی از ارسال 90 مقاله به کنگره استاد شهریار خبر داد و گفت: این کنگره با تشکیل هیأت علمی با اساتید دانشگاه و اساتید اهل شعر و هنر همراه بود که از میان 90 مقاله ارسال شده، 22 مقاله برای چاپ و 8 مقاله برای ارائه در نشست علمی کنگره انتخاب شد.
حسن ميلاني، رييس حوزه هنري آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسن میلانی، دبیر اجرایی کنگره بین المللی استاد شهریار با اشاره به جایگاه و ارزش شعر در میان جامعه و اهتمام آن در میان اهل فن، اظهار داشت: از این رو برای اجرای این کنگره اهتمام و تلاش کردیم.

 

وی ادامه داد: این کنگره با حمایت نهادهای فرهنگی، حوزه هنری انقلاب، شهرداری تبریز و اهل ادب و هنر و همچنین با هدایت‌ها و حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، آیت الله شبستری برگزار می شود.

 

وی با اشاره به گستره و عمق شعری استاد شهریار، یکی از مهم‌ترین ابعاد شعری وی را رویکرد دینی و انقلابی او دانست و افزود: ابعاد دینی و انقلابی شعر استاد شهریار به هیچ عنوان قابل انکار نیست، این بعد شعری استاد شهریار بدیهی و هویدا است.

 

میلانی با اشاره به بعد علمی کنگره بین‌المللی استاد شهریار، ابراز داشت: این کنگره با تشکیل هیأت علمی با اساتید دانشگاه و اساتید اهل شعر و هنر همراه بود که از میان 90 مقاله ارسال شده، 22 مقاله برای چاپ و 8 مقاله برای ارائه در نشست علمی کنگره انتخاب شد.

 

وی بخش شعری این همایش را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در بخش شعر 50 قطعه شعر در مرحله نخست انتخاب و از این میان شش شعر به مرحله نهایی راه یافت، همچنین 13 جلد کتاب با محوریت دینی و انقلابی اشعار استاد شهریار تهیه و چاپ شده است.


دبیر اجرایی کنگره بین المللی استاد شهریار با اشاره به حضور میهمانان بین‌المللی در این کنگره، ابراز داشت: در این کنگره میزبان میهمانان بین المللی از کشورهای آذربایجان، ترکیه، هند، پاکستان، سوریه، افغانستان، فلسطین، مصر و لیتوانی هستیم که امید است این کنگره در بعد گسترش فرهنگی انقلاب در جهان مؤثر باشد./854/
203/ب2

ارسال نظرات