۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۲۸۸۵۴۴
معاون تبلیغات اسلامی شهرستان فریدن:

متاسفانه بعضی ارگان ها در اجرای برنامه‌های تبلیغی تک‌روی می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام همتی با گلایه از تک روی‌های برخی ارگان‌ها در اجرای برنامه‌های تبلیغی، مشکلات اقتصادی را از کاستی های امر تبلیغ عنوان کرد و گفت: هیأت‌هایی در شهرستان وجود داشتند که به صوفی‌گری و تصوف روی آورده بودند که با تلاش یک اکیپ و ترفند‌های خاصی توانستیم فعالیت این فرقه را در شهرستان متلاشی کنیم.
حجت الاسلام حيدرعلي همتي

حجت الاسلام حیدرعلی همتی، معاون اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدن، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، گفت: کاستی ها در جهت اجرای برنامه های تبلیغی بسیار است، ارگان های دولتی و حوزه علمیه خواهران و برادران همکاری های خوبی با ما دارند، اما متاسفانه بعضی ارگان ها در اجرای برنامه های تبلیغی تک روی هایی دارند.

وی ادامه داد: مثلاً در بحث کارگاه های آموزشی و برنامه های دیگری که باید هماهنگی هایی با اداره تبلیغات انجام شود، این گونه نیست و در امور اعتقادی و تخصصی بعضاً از مبلغین توانمند اداره استفاده نمی شود و یا از شهرهای دیگر تامین نیرو می شود، مشکل دیگر ما نیاز اقتصادی است.

معاون اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدن، افزود: حمایت های مالی از اداره تبلیغات صورت نمی گیرد و تنها همان بودجه ای که برای اداره در نظر گرفته شده هزینه می شود و حمایت های مالی جانبی نداریم، امیدواریم مردم هم همکاری های لازم ر در فراخوانی ها و اجرای هر چه با شکوه تر و تاثیر گذارتر با ما داشته باشند و در مراسم مذهبی مختلف و نمازهای جماعت حضور پررنگی داشته باشند تا ان شاء الله شهرستانی عاری از مشکلات اعتقادی و به تبع آن سرشار از معنویت و نشاط داشته باشیم و بتوانیم آسیب های احتماعی را به حداقل ممکن برسانیم.

حجت الاسلام همتی با اشاره به نقش مهم هیئت های مذهبی در تبلیغ دین، اظهار داشت: حدود 180 هیئت در روستاها و شهرها داریم که  حدود 25 هیئت در شهر داران فعال هستند، هیئات مذهبی شهرستان فریدن همگی دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی هستند و هیئت امنای هیئت ها معمولاً حدود 7 نفر هستند که شخصی هم به عنوان رییس هیئت فعالیت می کند، همچنین یک کارشناس مذهبی و روحانی هم بایستی برای مسائل اعتقادی و دینی در هیئت ها حضور داشته باشد.

معاون اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدن با اشاره به وجود انحرافات محدود در برخی هیئت ها، ابراز داشت: هیئت هایی در شهرستان وجود داشتند که به صوفی گری و تصوف روی آورده بودند که با تلاش امام جمعه محترم و اداره تبلیغات اسلامی و بسیج نیروهای مردمی این فرقه را که از طریق هیئات مذهبی و به ظاهر شرعی فعالیت هایی را در سطح شهرستان انجام می دادند با یک اکیپ و ترفند های خاصی متلاشی کردیم.

وی بیان داشت: البته آن چند نفر مسئول هیئت نبودند اما قصد داشتند تصوف و صوفی گری را در هیئت وارد کنند که جلوی این کار گرفته شد و نیروهای زیر نظر اداره تبلیغات هنوز هم به فعالیت های خود علیه صوفی گری در هیئات ادامه می دهند، به حمد الله هیئت های مذبی فریدن دچار برخی انحرافاتی که در سایر شهرستان ها مشاهده می شود، نیستند و عزاداری ها به شکل سنتی و صحیح خود اجرا می شود. /869/302/ب3

ارسال نظرات