۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۸۸۶۴۶
مدیر کل بنیاد شهید استان بوشهر:

سادگی، شاخصه ارزشمند و فاخر ازدواج است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل بنیاد شهید استان بوشهر گفت: جوانان در آستانه ازدواج باید با تأسی از زندگی ساده و شرافتمندانه این دو عزیز آسمانی و الگو قرار دادن آن ها در زندگی مشترک خود باعث شیرینی و خوشی در امر ازدواج و زندگی خود شوند.
مدير کل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری مدیر کل بنیاد شهید استان بوشهر به مناسبت سالروز ازدواج فرخنده حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) ظهر امروز در حسینیه ابا عبدالله بوشهر گفت: از جمله بارزترین شاخصه این امر معنوی و خداپسند به سادگی و آسمانی بودن آن بر می گردد، چرا که در این ازدواج نکات مهمی در اجرای این سنت الهی توسط پیامبر نور و رحمت لحاظ شده است.

 

وی افزود: دو شاخصه سادگی و الهی بودن این ازدواج که بین دو انسان فاخر و ارزشمند از اهل بیت(ع) به وقوع پویست، باید در جامعه امروزی مورد توجه همگان به ویژه زوج های جوان قرار گیرد تا این امر مقدس توسعه و تعمیم یابد.

 

مدیر کل بنیاد شهید استان بوشهر خاطر نشان کرد: روحیه ایثار و از خود گذشتگی نبی مکرم اسلام در زندگی این دو زوج معصوم به خوبی متبلور گردیده است تا جایی که توجه ویژه حضرت فاطمه (س) به اعضای خانواده و جامعه اسلامی آن زمان در مکه، مدینه، کوفه موجب ترویج این روحیه معنوی شود.


حجت الاسلام تشکری تصریح کرد: جوانان در آستانه ازدواج باید با تأسی از زندگی ساده و شرافتمندانه این دو عزیز آسمانی و الگو قرار دادن آن ها در زندگی مشترک خود باعث شیرینی و خوشی در امر ازدواج و زندگی خود شوند.


وی با تأکید بر انجام ازدواج‌های ساده و به دور از هرگونه اسراف، خواستار توجه به این مسأله به ویژه بعد سادگی آن در بین جوانان شد و افزود: برپایی این مراسمات در گلزار شهدا و در کنار قبور مطهر شهدا که محیطی معنوی و سرشار از آرامش است می تواند به توسعه خیر و برکت در زندگی زوج های جوان کمک کند.


مدیر کل بنیاد شهید استان بوشهر اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در جای جای استان آمادگی میزبانی گلزار شهدای والامقام در جهت برپایی مراسم ازدواج ساده و کم هزینه زوج های جوان به ویژه زوج های جامعه ایثارگری در جوار مرقد مطهر شهدای دارد./846/202/ب3

ارسال نظرات