۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۸۸۶۵۲
استاد سطح عالی حوزه علمیه تبریز:

ولایت فقیه عامل ثبات و امنیت کشور است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سیدی‌ثانی ولایت فقیه را شخصی خلاق، خیره کننده و اندیشمند عنوان کرد و گفت: مدیریت رهبر معظم انقلاب، مدیریتی منحصر به فرد و نمونه‌ای بی بدیل در جهت پیشرفت همه جانبه کشور اسلامی ایران می باشد.
حجت الاسلام سيدي ثاني

حجت الاسلام سیدحسین سیدی‌ثانی، استاد سطح عالی حوزه علمیه تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مجلس خبرگان رهبری را در جمهوری اسلامی ایران، مظهر مردم سالاری و حاکمیت ارزش ها دانست.


وی با اشاره به برکات ولایت فقیه و نظام ولائی در کشور اسلامی ایران، ابراز داشت: ولایت فقیه نوید بخش امنیت در تمام حوزه های اجتماعی در کشور اسلامی ایران است، امنیت تحصیلی، اجتماعی، اخلاقی از این موارد است.


این استاد سطح عالی حوزه علمیه استقلال و ثبات کشور را از برکات دیگر ولایت فقیه دانست و اذعان داشت: این برکات به محوریت ولایت فقیه است که بر کشور، غرب آسیا و جهان از سوی خداوند متعال نازل می شود.


وی ولایت فقیه را شخصی خلاق، خیره کننده و اندیشمند عنوان کرد و افزود: مدیریت فقیه عادل و شخص رهبری را مدیریتی منحصر به فرد و نمونه‌ای بی بدیل در جهت پیشرفت همه جانبه کشور اسلامی ایران می باشد.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی فقه جواهری را بر مبنای ولایت فقیه دانست و افزود: ولایت فقیه درجامعه ایرانی و اندیشه امام راحل نشأت گرفته از فقه جواهری می باشد، امام راحل در فقه بر فقه پویای جواهری تأکید می کرد.

 

وی انتخاب ولایت فقیه را توسط خبرگان رهبری ممکن دانست و ادامه داد: برای احراز ولایت در شخصی نیازمند افرادی آگاه، متخصص و خبره می باشد، این فرهیختگان و اندیشمندان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

 

این استاد حوزه با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان رهبری، ابراز داشت: با توجه به جایگاه و ارزش ولایت فقیه و برکات و ثمرات بالای آن برای کشور اسلامی و ریشه‌ای فقهی اسلامی آن، جایگاه و ارزش مجلس خبرگان رهبری نیز مشخص می شود.


وی ولی فقیه را شخصی خالص، دور از دنیا طلبی و انگیزه های مادی، مدیر و مدبر عنوان کرد و ادامه داد: ولی فقیه باید آگاه به مسائل روز باشد، ولی فقیه امروز شخصی مدیر، مدبر، آگاه و مسلط به اوضاع منطقه و جهان است./854/302/ب3

ارسال نظرات