۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۸۸۶۵۸
دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل خبر داد؛

برگزاری دوره آموزشی طلایه داران معروف در آمل

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل از برگزاری دوره آموزشی طلایه داران معروف با حضور مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی در آمل خبر داد و گفت: دوره آموزشی طلایه‌داران معروف به همت معاونت فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران و ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران برگزار شد.
کانون فرهنگي مساجد

محمد محمدی، دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این‌که دوره آموزشی طلایه‌داران معروف، امروز در مجمتع فرهنگی هنری حضرت ولی عصر(عج) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل برگزار شد، گفت: در این دوره آموزشی مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی آمل حضور داشتند.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل تصریح کرد: دوره آموزشی طلایه‌داران معروف به همت معاونت فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران و ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران برگزار شد.


محمدی با بیان این‌که کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش ارزنده ای در راستای برگزاری فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی دارند، خاطرنشان کرد: دشمنان در قالب شبیخون فرهنگی به دنبال تحقق اهداف خود هستند که نیاز است اهتمام ارزنده ای در راستای مقابله با تلاش‌های آنان صورت گیرد.


وی ادامه داد: تهاجم فرهنگی با هدف تضعیف دین‌محوری در جامعه است که دشمنان می‌خواهند اهداف خود را بر روی نوجوانان و جوانان کشورمان نهادینه کنند و باید مراقبت و هوشیاری شایسته ای در برابر اقدامات آنان وجود داشته باشد.


دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل با بیان این که برنامه های مختلف فرهنگی، مذهبی و قرآنی از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود، گفت: طرح‌های تلاوت نور و خانه نور از جمله فعالیت های قرآنی است که در راستای ترویج فرهنگ قرآنی از سوی این کانون‌ها صورت می‌گیرد.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با اشاره به این که نشست های مشورتی و هم اندیشی با هدف استمرار کارکردهای مسجد و فعالیت‌های آن برگزار می‌شود، افزود: ضرورت دارد در مسیر ترویج اندیشه های ناب دینی و نهادینه‌سازی فرهنگ اسلامی کوشا باشیم.


وی ادامه داد: تحقق اقتصاد مقاومتی، گسترش جمعیت، خانواده، کارآفرینی و دیگر امور از جمله تکالیف و وظایفی است که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند در مسیر ترویج آن تلاش‌های شایسته‌ای داشته باشند.


محمدی با بیان این‌که ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ساز ترویج خوبی‌ها در جامعه می‌شود، گفت: در دین مبین اسلام به این امر مهم و اساسی توجه شده است که ضرورت دارد در مسیر ترویج آن تلاش‌های ارزشمندی صورت گیرد.


دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل ادامه داد: بهره گیری از امر به معروف و نهی از منکر نقش ارزشمند و گرانقدری در راستای ترویج ارزش‌های دینی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارد که می‌تواند دستاوردهای شایسته‌ای به همراه آورد.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل تصریح کرد: بصیرت محوری و آگاهی بخشی می‌تواند در مقابله با تهاجم فرهنگی و نقشه‌های شوم دشمنان اثرگذار باشد که بهره‌گیری از آن تعالی‌بخش اهداف و آرمان های نظام اسلامی است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: بیش از 110 کانون فرهنگی و هنری مساجد شهری و روستایی در آمل وجود دارد که در حوزه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی، هنری، آموزشی و دیگر عرصه‌ها با حمایت و نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل و دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران مشغول فعالیت هستند./1314/302/ب2

ارسال نظرات