۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۸۸۷۴۸
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه همدان:

600نفر امام جماعت به مدارس همدان اعزام می شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه همدان گفت: 600نفر به عنوان امام جماعت به مدارس استان همدان اعزام می شوند.
حجت لاسلام قاضي خاني حجت لاسلام قاضي خاني

حجت الاسلام اصغر قاضی خانی معاون تبلیغ حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان گفت: بخشی از کارهای معاونت تبلیغ اعزام سالیانه ائمه جماعات به مدارس آموزش و پرورش می باشد، امسال نیز طی چندین جلسه که با ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش استان انجام گرفت قرار بر این شد که روحانیان و طلاب گرانقدر را برای اعزام به مدارس سازماندهی کنیم.


وی افزود: در طی این جلسات ظرفیت‌ها اعلام و ثبت نام از طرف حوزه انجام شده است و با توجه به ظرفیت های حوزه‌های خواهران و برادران، پیش بینی شده که در سطح استان 600نفر به عنوان امام جماعت به مدارس اعزام شوند.


وی با اشاره به فراخوان در هر مدرسه توسط معاونین تبلیغ مدارس بیان داشت: طلابی که کمتر از 45 سال سن داشته و پایه سوم حوزه را به اتمام رسانده اند می توانند در این طرح شرکت کنند.


حجت الاسلام قاضی خانی با بیان اینکه همزمان هر دو ناحیه 1و2 آموزش و پرورش با حوزه علمیه خواهران نیز در ارتباط هستند، اظهار داشت: مدارس مرکز استان و ناحیه 2 نیروهایشان را دریافت کرده اند و جلسات سازماندهی اعزام نیرو به مدارس ناحیه 1نیز در حال انجام است.


وی در ادامه افزود: برای گرفتن بازخورد مناسب و کیفی از این اعزام  قرار بر این شد که هر چند وقت یک بار گروهی به نمایندگی از معاونت تبلیغ و آموزش و پرورش بر فعالیت‌ها نظارت کنند و از آنها ارزیابی بعمل آورند.


معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان با اشاره به بازخورد سال گذشته مبنی بر اشتیاق و استقبال دانش آموزان، مدیران و معلمان از روحانیان در مدارس گفت: در مدت زمان نیم ساعت که در اختیار امام جماعت قرار گرفته آنها علاوه بر اقامه نماز جماعت ظهر و عصر می توانند به مسایل مورد نیاز دانش آموزان از جمله آموزش احکام، آموزش قرائت نماز و پاسخگویی به سوالات و شبهات بپردازند./866/302/ب3

ارسال نظرات