۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۲۸۸۸۰۱
استاد حوزه و دانشگاه:

بیانات رهبر انقلاب آویزه گوش مسؤولان قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ محقق و استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ولی فقیه نظر و رأی خود را نمی دهد، بلکه آنچه را به مصلحت نام و ملت ببیند، عنوان می کند، گفت: در جمهوری اسلامی هر یک از مسؤولان وظایفی بر عهده دارند و وجود رهبری مسؤولیت را از دوش آنها ساقط نمی کند.
ابوذز ياسري

ابوذر یاسری، محقق و استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تأکید بر مرور بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با برجام، گفت: رهبر معظم انقلاب در رابطه با نقش مجلس شورای اسلامی در زمینه برجام فرمود وضع حقوقی و قانونی برجام را باید افرادی که در این زمینه آگاهی دارند بررسی کنند تا الزامات حقوقی آن را بشناسند و تشخیص دهند و مصلحت نیست که مجلس در زمینه بررسی برجام کنار گذاشته شود.

 

وی افزود: در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی به تفکیک قوا ذیل ولایت فقیه اشاره شده است و در آن قوا را از یکدیگر مستقل دانسته و عمل آنها را در تعامل با ولایت عنوان کرده است.

 

یاسری با تأکید بر این که فرمایشات رهبر معظم انقلاب دارای اهمیت است، و باید آویزه گوش و سرلوحه ذهن و فکر ما قرار گیرد، گفت: در جمهوری اسلامی، نظامی معقول وجود دارد.

 

محقق و استاد حوزه و دانشگاه گفت: در جمهوری اسلامی هر یک از مسؤولان وظایفی بر عهده دارند و وجود رهبری مسؤولیت را از دوش آنها ساقط نمی کند.

 

مدیرگروه تربیت و سیاست مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه جامع امام حسین(ع) افزود: متأسفانه به برخی از مسؤولان در رابطه با موضوعات برجام که مراجعه می شود، می گویند اگر مدنظر رهبری باشد ایشان اعلام می کند، در حالی که در نظام جمهوری اسلامی قوا مستقل هستند.

 

مسؤول بصیرت سیاسی سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که مسؤولان باید وظایف خود را بشناسند و به آن عمل کنند، بیان کرد: ولی فقیه نظر و رأی خود را نمی دهد، بلکه آنچه را به مصلحت نام و ملت ببیند، عنوان می کند.

 

وی با اشاره به این که آیندگان به حذف مجلس از بررسی برجام خواهند پرداخت، گفت: در طول تاریخ جمهوری اسلامی در مسائل اساسی نظام ابتدا به سراغ مجلس شورای اسلامی می رفتند تا نظرات نمایندگان موافق و مخالف مردم شنیده شود.

 

به گفته وی، تعهدات استعماری زمانی بر ایران اسلامی تحمیل شده است که مجلس شورای اسلامی در تعطیلات بوده است.

 

یاسری با تأکید بر این که نباید منتظر ماند تا رهبر معظم انقلاب اظهار نظر کند، گفت: زمانی که ایران اسلامی می خواهد زیر بار تعهدات بلند مدتی که مسؤولان آمریکایی برخی از آن تعهدات را دائم العمر می دانند برود، مسؤولان باید با دقت تمام موارد آن را مطالعه کنند.

 

محقق و استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که مقام ولایت نظر متبع را نظر نمایندگان مردم در مجلس می داند، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب به دنبال وارد شدن نمایندگان به عنوان افراد آزاد و دارای فکر به موضوع برجام است و اگر شرایط به صلاح کشور نباشد، رهبری تذکراتی را ارائه می کند که در برهه های مختلف نیز مورد استقبال نمایندگان قرار گرفته است.

 

 

مدیرگروه تربیت و سیاست مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه جامع امام حسین(ع) با تأکید بر این که به مطالعات کلیات برجام نباید بسنده شود، گفت: رهبر معظم انقلاب به آزاد اندیشی و بررسی دقیق و اصولی برجام تأکید دارد.

 

مسئول بصیرت سیاسی سازمان بسیج مستضعفین افزود: در هر زمینه ای مردم و مسؤولان بر حقی تأکید داشته باشند آن موضع عملی می شود که در زمینه بررسی برجام شاهد این مهم بودیم./1307/302/ب1

ارسال نظرات