۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۸۹۳۶۵
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

هنر ائمه جمعه ساماندهی مسائل فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که هنر ائمه جمعه ساماندهی مسائل فرهنگی است، گفت: ائمه جمعه باید خلأ های فرهنگی را مورد توجه داشته داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمين تقوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، بعداز ظهر امروز، در جمع ائمه جمعه استان لرستان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: استان لرستان دارای ظرفیت های خوبی در زمینه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که یک پنجم این ظرفیت ها به کار گرفته نشده است.

 

وی با تأکید بر توجه ائمه جمعه به ظرفیت های استان افزود: بهترین سوغات برای ما از استان لرستان وجود همدلی بین مسؤولان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به وجود اختلاف سلیقه ها در همه عرصه ها اظهار داشت: در کنار برخی مشکلات باید درایت و تدبیر وجود داشته باشد.

 

وی در ادامه با بیان این که در ابتدای آغاز سال گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب در نام گذاری شعار سال هستیم، عنوان داشت: نام گذاری سال از سوی رهبری برای ما جهت گیری در کار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر این که فعالیت در عرصه های گوناگون را باید با محوریت شعار سال مشخص کنیم، افزود: ما موظف هستیم فرمایشات رهبر معظم انقلاب را به صورت فرهنگ اجرا و پیاده کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به فعالیت نهادهای فرهنگی در جامعه اظهار داشت: ائمه جمعه باید برنامه های فرهنگی را رصد کنند و نهادهای فرهنگی را پای کار بیاورند.

 

وی با بیان این که ساماندهی فعالیت های فرهنگی وظیفه امامان جمعه است، ادامه داد: ائمه جمعه باید به تقویت مساجد، حوزه های علمیه و برنامه های فرهنگی نهادها و دستگاه های اجرایی را مورد توجه قرار دهند.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به پیش رو بودن ایام محرم عنوان داشت: ائمه جمعه باید فرهنگ عاشورا را در جامعه تقویت کنند.

 

وی تقویت فرهنگ عاشورا را مهم ترین عامل مقابله با تهاجم فرهنگی بیان کرد و گفت: مسؤولان در این راستا برای سالم سازی جامعه باید با ائمه جمعه همکاری کنند.

 

تحقق همدلی در عمل تحقق می یابد

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با تأکید بر همکاری ائمه جمعه و مسؤولان در عمل به مسائل فرهنگی افزود: باید توجه داشت که تحقق همدلی در عمل تحقق می یابد.

 

وی فرهنگ سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی را از دیگر وظایف ائمه جمعه بیان کرد و عنوان داشت: اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولید و سرمایه داخلی است.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: ائمه جمعه باید در زمینه صرفه جویی در عرصه های گوناگون نیز فرهنگ سازی کنند./9459/202/ب3

ارسال نظرات