۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۲۸۹۴۳۴
در سال تحصیلی جدید؛

حضور و غیاب طلاب سطوح عالی حوزه فراگیر ‌شد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه علمیه استان قم از فراگیر شدن حضور و غیاب طلاب سطوح عالی حوزه در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: طلاب از یکم تا دهم مهر 94 با مراجعه به پنل شخصی دروس سال تحصیلی را همراه با استاد انتخاب کنند تا اسامی آنان در لیست حضور و غیاب ثبت شود.
حاشيه آغاز سال تحصيلي حوزه هاي علميه - مدرسه فيضيه قم

حجت الاسلام محمد سجودی، معاون آموزش حوزه علمیه استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از فراگیر شدن حضور و غیاب طلاب سطح عالی حوزه علمیه استان قم خبر داد.


وی افزد: در سال تحصیلی جدید دروس فقه و اصول (رسائل، مکاسب و کفایتین) و تفسیر پایه‌های 7 و 8 ازکتاب جوامع‌الجامع(سوره‌های مبارکه توبه، رعد و یوسف) و تفسیر پایه 9 و 10 (کتاب المیزان جلد 13 سوره‌های مبارکه اسراء و کهف) و عقاید پایه 7 و 8 (کتاب محاضرات فی الالهیات ) مشمول حضور و غیاب می شود.

 

معاون آموزش حوزه علمیه استان قم، اظهار داشت: تمامی طلاب موظفند از یکم تا دهم مهر 94 با مراجعه به پنل شخصی دروس سال تحصیلی را همراه با استاد  انتخاب کنند تا اسامی آنان در لیست حضور و غیاب ثبت شود، در صورت عدم انتخاب درس و استاد، اسم آنان در هیچ کلاسی درج نخواهد شد و به منزله عدم حضور در درس تلقی شده و نمره قبولی آنان 16 محاسبه خواهد شد.

 

وی گفت: طلابی که حضور آنان در دروس اعلام شده، توسط اساتید شناخته شده تأیید شود، نمره قبولی آنان «12» و در غیر این صورت «16» و نمره قبولی سایر دروس در سال تحصیلی جاری «12» است.

 

حجت الاسلام سجودی اعلام کرد: در سال تحصیلی جاری، حضور افرادی پذیرفته خواهد شد که در دروس اساتید شناخته شده که توسط دفتر امور اساتید تأیید شده‌اند شرکت کرده و اسامی آنان در لیست حضور و غیاب ثبت شده‌ باشد.

 

وی ادامه داد: حضور فعال طلاب در کلاس‌های درس، توسط اساتید شناخته شده و نمایندگان آنان کنترل و چهار روز در هفته، لا علی التعیین انجام خواهد گرفت.


 
معاون آموزش حوزه علمیه استان قم، اظهار داشت: افرادی که در امتحان دروس فقه، اصول، تفسیر پایه‌های 7 تا10 قبول نشده و یا غیبت داشته‌اند، لازم است در سال تحصیلی جاری در درس آن مجدداً شرکت و امتحان دهند.

 

وی افزود: طلاب محترم ضروری است تا قبل از ارسال لیست حضور و غیاب در هر نیم سال با مراجعه به نمایندگان اساتید محترم، از ثبت اسامی و حضور فعال خود در دروس اطمینان کنند.

 

حجت الاسلام سجودی گفت: انتخاب و شرکت در امتحان دروس فقه، اصول و فلسفه از پایه بالاتر، حتما باید به صورت دو نیمسالی انجام گیرد.


وی افزود: طلاب در هر سال تحصیلی می‌بایست از طریق سایت معاونت آموزش، حداکثر تا 640 ساعت درس (اعم از نیم سال اول و دوم )، مشروط به اینکه نواقص خود را از پایه پایین به بالا تکمیل کنند)، درس انتخاب کنند.

 

معاون آموزش حوزه علمیه استان قم، اعلام کرد: چنانچه ساعات انتخابی دروس نواقصی، طلاب کمتر از 640 ساعت باشد، می‌توانند باقیمانده ساعات آن را از پایه بالاتر درس انتخاب و در امتحان آن طبق ضوابط شرکت کنند.

 

وی افزود: چنانچه طلاب قصد تغییر و یا اصلاح دروس پایه پایین‌تر را دارند، ابتدا باید دروس پایه بالا را حذف و سپس طبق دستور العمل فوق مجددا از پایه پایین به بالا انتخاب درس کنند.


حجت الاسلام سجودی گفت: طلاب شاغل به تحصیل در پایه 10 در صورت داشتن ناقصی و انتخاب 640 ساعت درس، چنانچه حداکثر یک درس اصلی و جنبی و یا دو درس جنبی آنان در پایه دهم باقی بماند، مشروط به قبولی در تمامی دروس انتخابی سال تحصیلی جاری در خردادماه، می‌توانند دروس باقی‌مانده خود را در شهریورماه انتخاب و مطابق ضوابط امتحان دهند./917/ت302/ی

ارسال نظرات