۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۲۸۹۴۵۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

بهره گیری از هدایت دینی انسان را در مسیر تعالی قرار می دهد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بهره گیری از هدایت دینی زندگی انسان را در مسیر تعالی قرار می دهد، گفت: 124 هزار پیامبر، پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت معصومان(ع) آمدند تا استمرار دهنده امر هدایت تشریعی بوده و در این مسیر گرانقدر تلاش کنند.
حجت الاسلام خليلي، استاد حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام نصرت الله خلیلی، استاد حوزه علمیه مازندران، امشب در مراسم سوگواری شهادت امام محمد باقر(ع) که در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد با بیان این که اهل بیت معصومان(ع) در هدایت تشریعی و تکوینی تلاش های ارزشمندی صورت دادند، گفت: هدایت گری و دلالت نسبت به وجود بشریت به سوی خداوند متعال یکی از ویژگی های اهل بیت معصومان(ع) است.


وی تصریح کرد: خداوند متعال مسیری برای انسان لحاظ می کند که این هدایت براساس اراده الهی است که براساس خواسته انسان صورت نمی گیرد و این به عنوان هدایت تکوینی است.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در هدایت تشریعی همه انسان ها مخاطب نیستند، بیان داشت: عبادت نیازمند هدایت است و انسانی اگر می خواهد مسیر عبودیت و بندگی را طی کند باید در راه خیر و صلاح گام بردارد.


حجت الاسلام خلیلی با اشاره به این که بهره گیری از هدایت دینی زندگی انسان را در مسیر تعالی قرار می دهد، خاطرنشان کرد: 124 هزار پیامبر، پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت معصومین(ع) آمدند تا استمرار دهنده امر هدایت تشریعی بوده و در این مسیر گرانقدر تلاش کنند.


وی ادامه داد: بهترین دین نزد خداوند متعال اسلام است که هرکسی بعد از نزول اسلام دین دیگری را قبول کند از این شخص پذیرفته نمی شود و انسان باید در تلاش باشد تا از تعالیم والای دینی بهره گیری کند.


استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: خیر و صلاح واقعی ما را اهل بیت معصومان(ع) می دانند که باید در مسیر بهره گیری از دستورات و سیره علمی و عملی این بزرگواران کوشا باشیم.


حجت الاسلام خلیلی با بیان این که خیر و شر ما را اولیای الهی می دانند که از باطن و ملکوت عالم آگاه هستند، گفت: کسی راضی به قضا و قدر الهی باشد می داند دارایی و نداری او به عنوان یک امتحان از سوی خداوند متعال است.


وی با تاکید بر این که اهل بیت معصومان(ع) ائمه هدایت بشریت هستند، بیان داشت: بهره گیری از سیره این بزرگواران می تواند انسان را به صراط مستقیم رهنمون کرده و او را در مسیر سعادت و رستگاری حقیقی قرار دهد.


استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انسا باید دنبال انجام اعمال نیکو و شایسته بوده و از گناهان دوری کند، افزود: گناهان زمینه ساز انحراف انسان می شود که باید با اعمال خود در مسیر تقرب الی الله و تعالی و تکامل گام برداریم.


حجت الاسلام خلیلی با بیان این که امام محمدباقر(ع) از مقام ارزنده و والایی برخوردار است که ضرورت دارد سیره این امام همام را سرلوحه امور خود قرار دهیم، گفت: امام محمد باقر(ع) معروف به باقرالعلوم بودند که در همه عرصه های علمی توانایی والا و ارزشمندی داشته است./1314/202/ب1

ارسال نظرات