۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۲۸۹۵۰۲
در مراسم یادبود روحانی جانباز مطرح شد؛

درخشش در میز مذاکرات مرهون مجاهدت مبارزان سیاسی پیش از انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ یکی از همرزمان مرحوم حجت الاسلام خدادی در سخنانی به تبیین ارزش والای زندانیان سیاسی پیش ازانقلاب پرداخت و گفت: اگر نظام اسلامی امروز در زمینه مذاکرات می درخشد و به موفقیت های مختلف می رسد، بخشی از آن به خاطر مجاهدت هایی است که مبارزان سیاسی پیش از انقلاب نظیر حسین خدادی انجام دادند.
شيخ حسين خدادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت و یادبود درگذشت روحانی جانباز، حجت الاسلام حسین خدادای در شب شهادت امام محمد باقر(ع) در مسجد نور تهران برگزار شد.

حجت الاسلام خدادادی که سابقه سال ها مبارزه سیاسی پیش از انقلاب، ماه ها حبس در زندان های پهلوی و حضور در جنگ تحمیلی را داشت، پس از ماه ها بیماری و تحمل رنج و بسیار در روزهای پایانی هفته گذشته دار فانی را وداع گفت.

در این مراسم که نماینده دفتر مقام معظم رهبری، دفاتر مراجع عظام تقلید و اعضای کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب نیز حضور داشتند، حجت الاسلام رحیم زاده، از همرزمان مرحوم حجت الاسلام خدادی در سخنانی به تبیین ارزش والای زندانیان سیاسی پیش ازانقلاب پرداخت و گفت: اگر نظام اسلامی امروز در زمینه مذاکرات می درخشد و به موفقیت های مختلف می رسد، بخشی از آن به خاطر مجاهدت هایی است که مبارزان سیاسی پیش از انقلاب نظیر حسین خدادی انجام دادند. فراموش کردن این عزیزان جفاست و اگر بنا بر قدرشناسی از آزادگان و اسرا و جانبازان جنگ تحمیلی است، باید از زندانیان و جانبازان پیش از انقلاب نیز قدردانی شود.

او همچنین با اشاره به شخصیت والای این روحانی گرانقدر ادامه داد: مرحوم حجت الاسلام خدادی تا همین پایانی که توان حرف زدن داشت، لب به شکوه باز نکرد و تمام و کمال به رضای حق راضی بود.

شیخ حسین خدادادی، متولد 1324 در تربیت حیدریه بود. به علت ظلم و ستم‌هایی که از ژاندارمری رژیم طاغوت بر اهالی روستا وارد می‌شد، از همان دوران کودکی انگیزه مبارزه با نظام طاغوت و شاهنشاهی در وجودش شکوفا شد و با هیأت‌های مذهبی همکاری نزدیک داشت.

وی در شهریور ماه سال 1354 دستگیر و حدود 8 ماه را در کمیته مشترک ضد خرابکاری ساواک – شهربانی تحت سخت ترین شکنجه های ساواک گذراند. او در دادگاه به 30 سال زندان محکوم شد که با پیروزی انقلاب اسلامی، پس از گذشت بیش از سه سال از محکومیت، آزاد شد.

از جمله مسؤولیتهای وی پس از پیروزی انقلاب می توان به همکاری در تشکیل سپاه پاسداران ورامین و دادستانی فیروز کوه با حکم شهید آیت‌الله قدوسی اشاره کرد./809/پ203/ص

ارسال نظرات