۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۸۹۶۲۴
همزمان با شهادت امام محمدباقر؛

مراسم بزرگداشت آیت الله خزعلی در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با شهادت امام محمدباقر(ع) مراسم بزرگداشت آیت الله خزعلی از سوی نماینده ولی فقیه در خوزستان با حضور اقشار مختلف مردم، طلاب و روحانیان در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.
مراسم بزرگداشت آيت الله خزعلي در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همزمان با شهادت امام محمدباقر(ع) مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله خزعلی پیش از ظهر امروز از سوی آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان با حضور اقشار مختلف مردم،طلاب و روحانیان در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

 

براساس این گزارش، این مجلس عزا نخست با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد؛ در این مراسم اقشار مختلف مردم، پیر و جوان، طلبه و روحانی حضور پرشکوه و برجسته ای داشتند.

 

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در محلس خبرگان رهبری و امام جمعه اهواز، در این مراسم درباره ویژگی های اخلاقی آیت الله خزعلی مطالبی را بیان کرد و بر ولایت مداری و صبر و یار امام و رهبری تأکید کرد.

 

وی با اشاره به این که شیخ محمدتقی شوشتری به شخصیتی همانند آیت الله خزعلی افتخار میکرد، گفت: مرحوم آیت الله خزعلی شخصیتی نادر و دارای ویژگی هایی از فقاهت و تبحر در علوم اسلامی و معنویت و از اخلاق بالا برخوردار بود؛ شجاعت ایشان فوق العاده بالا و فداکاری وی نمونه اعلی است.

 

نماینده مردم خوزستان در محلس خبرگان رهبری ادامه داد: نماز شب و گریه های ایشان فوق العاده و ولایت مداری و عشق فراوان و عمیق نسبت به امیرالمؤمنان(ع) داشت؛ آثار به یادماندنی آیت‌الله خزعلی همانند تأسیس بنیاد بین المللی را می‌توان نام برد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز نیز با بیان این‌که آیت‌الله خزعلی، عالم بزرگ و فقیه مجاهد بود که در کارنامه درخشان خود خاطرات بسیار خوبی برای ملت ایران بر جای گذاشت، ادامه داد: وجود آیت‌الله خزعلی برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است؛ ایشان پیش از انقلاب اسلامی در خوزستان با خطبه های خود ماهیت رژیم پهلوی را افشا می کردند.

 

استاد حوزه علمیه خوزستان گفت: پس از انقلاب اسلامی با امام و رهبری بودند و امروزه الگوی شاخص برای ملت ایران و به ویژه برای طلاب و جوانان هستند؛ ایشان حافظ قرآن و نهج البلاغه و مؤسس بنیاد است.

 

گفتنی است، در این آیین علیرضا خزعلی، فرزند آیت الله خزعلی به همراه جمع بسیاری از علما و روحانیان و مسؤولان استانی خوزستان نیز حضور داشتند./9453/203/ب2

ارسال نظرات