۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۲۸۹۹۸۵
امام جمعه هشترود هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی مطرح کرد؛

تربیت دینی نسل جوان تضمین سعادت جامعه است/ عزت و کرامت، محور تربیت نسل جوان توسط امام خمینی بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رحیمی تربیت دینی نسل جوان که آینده سازان کشور هستند را عامل سعادت جامعه دانست و گفت: اگر تعلیم و تعلم با آموزه های دینی و رویکرد تربیت اسلامی باشد در سایه تربیت نسلی دیندار و معتقد سعادت جامعه و آینده کشور را تضمین خواهد کرد.
حجت الاسلام رحيمي، امام جمعه هشترود

حجت الاسلام علی رحیمی امام جمعه هشترود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، و آغاز سالتحصیلی امسال را گره خورده با آغاز هفته دفاع مقدس عنوان کرد و بر تربیت دینی دانش آموزان و نسل جوان کشور تأکید کرد.

 

وی تربیت دینی نسل جوان که آینده سازان کشور هستند را عامل سعادت جامعه دانست و افزود: اگر تعلیم و تعلم با آموزه های دینی و رویکرد تربیت اسلامی باشد در سایه تربیت نسلی دیندار و معتقد سعادت جامعه و آینده کشور را تضمین خواهد کرد.

 

امام جمعه هشترود با تأکید بر کرامت، آزادگی و عزت و مبانی فکری دینی در تربیت نسل جوان، تصریح کرد: تعمیق آموزه های دینی و اسلامی در اندیشه نسل جوان باعث خواهد شد هیچگاه این کشور مورد تحدید قرار گیرد، این امر تضمین کننده عزت و اقتدار کشور است.

 

وی فرهنگ شهادت و ایثار را درس بزرگ دفاع مقدس دانست و ادامه داد: روحیه تعلیم و تربیت که با مقاومت و ایستادگی شکل گرفت و انسانها را با رویکرد جهادی و شهادت تعلیم داد، سعادت دنیا و آخرت جامعه را تضمین می کند.

 

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به تربیت نسل جوان انقلاب در سال های مبارزه با طاغوت توسط امام راحل، تأکید کرد: جوانان انقلابی و نسل دفاع مقدس تربیت شده آرمان ها و ارزش های اسلامی و تربیت شده اندیشه ها و آرمان های امام خمینی(ره) می باشد.

 

وی با اشاره به شعار کرامت و عزت جوانان انقلابی و عرصه دفاع مقدس، اذعان داشت: جوانانی که در مکتب امام و با اندیشه امام راحل تربیت یافتند و در جبهه های نبرد 8 سال دفاع مقدس حضور یافتند شعاری جز عزت و کرامت  همراه با استقلال و آزادی کشور نداشتند.

 

امام جمعه هشترود با بیان این‌که اکر امام راحل توانست در تربیت نسل جوان موفق باشد این امر امروز نیز ممکن است، خاطرنشان کرد: امروز نیز باید سیستم آموزشی و شیوه رفتاری معلمان در تربیت نسل جوان بر مبنای تفکر و مکتب امام راحل شکل بگیرد.

 

وی اذعان داشت: معلمان با اخلاص در کلاس ها درس حضور یابند و با انگیزه اعتلاء و ارتقای همه جانبه انقلاب و پیشرفت هر چه بیشتر کشور به تربیت نسل جوان اشتغال پیدا کنند./854/302/ب3

ارسال نظرات