۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۲۹۰۳۱۷
آیت الله علم الهدی در خطبه های نماز عید قربان:

الگوگیری مسؤولان از دفاع مقدس مانعی برای تحریم و تهدید دشمن است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی گفت: اگر مسؤولان، سیاستمداران و کارگزاران از رزمندگان دفاع مقدس الگوگیری کنند موقعیتی برای نعره کشی آمریکا باقی نمی ماند، در عرصه اقتصادی دیگر تحریم ها و تهدیدها تن کسی را نمی لرزاند که برای نجات از آن‌ها به هر قیمتی به آمریکا دست دهند و هر توافقی را قبول کنند.
امام جمعه مشهد در مراسم باشکوه نماز عيد قربان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد صبح امروز در خطبه های نماز عید قربان در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: عید قربان عید لقاء الله است، کسانی که در عصر عرفه دلدادگی و عشق را به ساحت الهی عرضه داشتند بر حسب عنایت پروردگار امروز لیاقت لقاء الله پیدا کرده اند.

 

وی با بیان این که لقاء الله با دو حرکت جنگ با دشمنان و بریدن از غیر خدا محقق می شود تصریح کرد: حقیقتی که در زندگی خلیل الله نمایش داده شد هنگامی که به فرزند خویش اعلام کرد در عالم رؤیا که عالم وحی بود، مشاهده کردم تو را در راه خدا قربانی و ذبح می کنم، فرزندش تسلیم امر خدا شد.

 

آیت الله علم الهدی افزود: به فرموده قرآن «وقتی پدر و پسر در برابر فرمان حق تسلیم شدند تا جریان قربانی و ذبح در مورد اسماعیل(ع) اجرایی شود، وقتی این مسیر طی شد آن گاه به ابراهیم ندا دادیم که بزرگ ترین نقطه وصل و پذیرش ابراهیم اتصال به خدا است»، این ندای عادی نیست ندایی خاص است ندایی که امام سجاد(ع) به درگاه خدا عرضه می دارد؛ خدایا من زین العابدین را از کسانی قرار بده که به او ندا دادی و او اطاعت کرد.

 

وی تصریح کرد: تاریخ اشاره ای نداشته که وقتی ندا بلند شده حال ابراهیم چگونه بود، آن حال ابراهیم لقاءالله بود که او مورد خطاب قرار گرفت و این لقاءالله در حالی محقق شد که در وهله اول با دشمن مبارزه کرد در سر راه قربان گاه، ابلیس قرار گرفت خلیل الرحمان با دشمن خدا جنگید، به طرف او سنگ پرتاب کرد، او را از خود راند و در مرحله بعد یعنی ذبح، از غیر خدا برید.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: عنصری محبوب تر از اسماعیل در دل ابراهیم(ع) نبود لحظه ای که از اسماعیل دل کند و تصمیم به قربانی در راه خدا کرد، وقتی با شیطان مبارزه کرد و از فرزند عزیزش دل کند به مقام لقاءالله رسید.

 

وی متذکر شد: ماهم این قضیه را در مسیر زندگانی خود باید محقق کنیم چنین بندگی را از من و شما هم می خواهند، لقاءالله زمانی برای ما حاصل می شود که از غیر خدا ببریم و جدا شویم و با دشمن خدا مبارزه کنیم.

 

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: اثر قربانی گوسفند، اطعام فقرا، خون قربانی به خدا نمی رسد بلکه قربانی کردن در روز عید یک نماد است، با این عمل به خدا نشان می دهیم همانطور که سر حیوان را بریدم، از خواهش های دل، پول پرستی، قدرت پرستی سر بریدم، این نمایش با قصد قربت در درگاه خدا است که خواهش ها، خواسته های نفسانی من بنده در مقابل بندگی و عبودیت خدا رنگی ندارد.

 

دفاع مقدس؛ نماد قربانی در راه خدا

آیت الله علم الهدی در خطبه دوم نماز عید قربان در جمع نمازگزاران حرم رضوی اظهار کرد: امسال عید سعید قربان همزمان با سالگرد دفاع مقدس است؛ دفاع مقدسی که بزرگترین مظهر و نمادش قربانی کردن و قربانی شدن در راه رضای خدا بود.

 

وی با بیان این فرموده رهبر انقلاب «می خواهم بگویم این جنگ یک گنج است خواهیم توانست این گنج را استخراخ کنیم یانه، این هنر ما است که بتوانیم استخراج کنیم. امام سجاد(ع) توانست همان چند ساعت گنج عاشورا را استخراج کند و ائمه پس از ایشان نیز استخراج کردند» گفت: این سخن رهنمود و راهبرد رهبری در یادآوری دفاع مقدس است، استخراج گنج دفاع مقدس با الگو گیری از رزمندگان مدافع این عرصه دفاع بوده است، و هر چه بهتر و بیشتر بتوانیم از فداکاران، قربانیان و رزمندگان در این کارنامه 8 ساله الگو گیریم همان قدر توانسته ایم گنج دفاع مقدس را استخراج کنیم.

 

امام جمعه مشهد با بیان این که رزمنده ای در شب عملیات از دیگران پیشی گرفت برای جان دادن در راه الهی خود را آماده کرد و به خنثی سازی مین ها رفت اما پس از لحظه ای برگشت پوتین های خود را در آورد که این ها از اموال بیت المال است، اگر رفتم و برنگشتم حداقل یک جفت کفش برای رزمنده دیگر بماند، تأکید کرد: اگر امروز عملکرد نیمه شب یک رزمنده با این تقوا و دلداگی حق به عنوان یک الگو و سرمشق در طرح ها و برنامه های اقتصادی و سیاسی ما قرار گیرد آیا موقعیتی برای نعره کشی آمریکا باقی می ماند.

 

وی افزود: اگر این الگوی مسؤولان و سیاستمداران ما باشد، اگر کارگزاران در عرصه برنامه ریزی نظام و مجلس شورای اسلامی و قوه مقننه و عرصه اجرایی در دولت این الگو را به دست گیرند که این رزمنده در نیمه شب عملیات از خود نشان داد، در عرصه اقتصادی ممکن است تحریم ها کسی را بلرزاند و کسی را بترساند که نجات از تحریم و کنار زدن آن به عنوان یک مبدأ سیاستگذاری برای مسؤولان قرار گیرد و به هر قیمتی به آمریکا دست دهند، آیا ممکن است هر توافقی را قبول کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب دو سال است الگو، مؤلفه ها و راهکارهایش را تعیین کرده اند اگر بخواهیم در یک تابلو خلاصه کنیم و نمایش دهیم تابلویی جز عمل این رزمنده به معنای حفظ بیت المال وجود ندارد.

 

امام جمعه مشهد با تأکید بر حفظ بیت المال بیان کرد: اگر این رزمنده مقتدای مردم و مسؤولان متعهد قرار گیرد در مسأله اداره کشور مشکلی نداریم، همچنین اگر مردم این الگو را گیرند، دیگر عیش و نوش ها، تفریح ها و گذران یک زندگی مرفه و لذت بخش برایشان ایده آل جلوه نمی کند.

 

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: اگر الگوی جوان نسل سوم عملکرد این رزمنده در نیمه شب عملیات باشد، آیا آمریکا هر روزه نعره می زند که گزینه نظامی روی میز است، دشمن بنا دارد این الگو ها را از صفحه ذهن ما پاک کند، این سرمشق ها را از جلوی جوانان ما بردارد دشمن می خواهد بستر وابستگی به دین، وابستگی به نظام، به قرآن و به اسلام که به چنین الگوهایی می انجامد را از زیر پای نسل جوان ما جمع کند.

 

وی خاطرنشان کرد: این رزمنده در هیچ مدرسه و دانشگاهی تحصیل نکرده بود بلکه چیزی جز باور معاد و خدا نداشت، اگر این باور در جوانان ما رسوخ کند همه اینگونه می‌شوند، اروپا و آمریکا قصد جمع شدن سفره دین دارند، چنین الگویی در نسل سوم ما به وجود نیاید به وسیله موی پریشان روی صورت آرایش کرده یک دختر و زن هرزه بی باک، با ترویج عرصه های فحشا و بی بند و باری به اسم هنر، با فیلم های مضر و ماهواره ای که به صورت یک تیر روی پشت بام خانه ها نصب می شود و قرآن را هدف گرفته است.

 

امام جمعه مشهد متذکر شد: اگر بنا شد این عرصه توسعه پیدا کند، مردم غیرت دینی را کنار گذارند، مسؤولان هم به عنوان تأمین خواسته یک مشت بی بندوبار مسیر تساهل و تسامح را راهبرد خود قرار دهند دیگر این رزمنده شب عملیات دفاع مقدس را در نسل سوم پیدا نمی کنیم./1308/201/ب1

ارسال نظرات