۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۲۹۰۶۰۱
آیت الله مقتدایی در گفت وگو با رسا:

علما و نخبگان جهان اسلام برای اداره مطلوب حرمین شریفین چاره اندیشی کنند

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تأکید بر این که موسم حج باید از سوی امت اسلام اداره شود، گفت: جمعی از طرف علمای اسلام از کشورهای گوناگون باید شکل گیرد و با تدبیری که از سوی این جمع انجام می گیرد اداره حج و زائران خانه خدا را بر عهده آنان بگذارند.
آيت الله مقتدايي آيت الله مرتضي مقتدايي آيت الله مقتدايي آيت الله مقتدايي

آیت الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فاجعه مرگبار منا گفت: این فاجعه عظیم و مصیبت جانکاهی که امسال در منا در مکه معظمه پیش آمد یک امر بسیاری دلخراش و بی سابقه است که موجب غم و اندوه جهان اسلام به ویژه مردم متدین ایران شده است.


وی افزود: بنده این مصیبت بزرگ را که منجر به جان باختن هزاران نفر از مسلمانان در حال احرام و مصدوم شدن بسیاری از آن ها شد را به پیشگاه مبارک حضرت بقیة الله الاعظم(عج) و مقام معظم رهبری و به تمام مسلمانان جهان به ویژه خانواده های محترم این عزیزان تسلیت عرض می کنم، امیدوارم همانگونه که در حال احرام ضیوف الرحمان بودند اکنون نیز مهمان خداوند باشند.


نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که این حادثه بی لیاقتی آل سعود را برای اداره حرمین شریفین نشان داد، اظهار داشت: سال های پیش نیز از سوی مسؤولان ایرانی این مسأله تذکر داده می شد که کفایت و تدبیر امر حج از آنها ساخته نیست.


وی ادامه داد: امسال با توجه به این بی تدبیری آشکار برای دنیا روشن شد که آل سعود شأنیت برای اداره حرمین ندارند و جهان اسلام و علمای اسلامی در کشورهای گوناگون باید تدبیری انجام دهند که اداره حرمین شریفین که منتسب امت اسلامی است از دست آل سعود خارج شود.


نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که موسم حج باید از سوی امت اسلام اداره شود، ابراز داشت: جمعی از طرف علمای اسلام از کشورهای گوناگون باید شکل گیرد و با تدبیری که از سوی این جمع انجام می گیرد اداره حج و زائران خانه خدا را بر عهده آنان بگذارند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات