۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۹۱۳۴۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

خاطرات دفاع مقدس به تاریخ سپرده نشود/ هنرمندان با زبان هنر دفاع مقدس را ماندگار کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه نباید خاطرات طلایی دفاع مقدس به موزه های تاریخ سپرده شوند، گفت: باید هنرمندان با خلق آثار فاخر در زمینه جنگ تحمیلی، دفاع مقدس را با زبان هنر ماندگار کنند.
نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس به همراه جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی خراسان شمالی با تعدادی از ایثارگران و رزمندگان دوران جنگ تحمیلی این استان دیدار کرد.

 

وی در این دیدار اظهار کرد: جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس که اکنون به مقام بازنشستگی نائل آمده اند همچنان روحیه انقلابی و جهادی خود را حفظ کرده و با نشاط و انرژی بالا به دیگران نیز انرژی می بخشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با تأکید بر انتقال تجربه ایثارگری رزمندگان به نسل جدید و نسل های آینده، خاطرنشان کرد: جانبازان، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس تجربه بسیار درخشانی را در طول هشت سال جنگ تحمیلی کسب کرده اند و می بایست این تجربیات خود را به فرزندان و نسل های جدید منتقل کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: این بزرگواران باید خاطرات و تجربیات خود را یادداشت و مکتوب کنند تا نسل های آینده نیز بتوانند از این منبع عظیم اطلاعات و آگاهی بهره مند شوند.

 

وی اضافه کرد: ثبت و ضبط خاطرات و تجربیات جانبازان، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس سبب می شود تا نسل های جدید کشور بدانند نظام مقدس جمهوری اسلامی قطعه غیرتمندانه دفاع مقدس را نیز در تاریخ خود داشته و این نظام و انقلاب به آسانی به دست نیامده که به راحتی از دست برود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه نباید خاطرات طلایی دفاع مقدس به موزه های تاریخ سپرده شوند، افزود: باید هنرمندان با خلق آثار فاخر در زمینه جنگ تحمیلی، دفاع مقدس را با زبان هنر ماندگار کنند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس قطعه درخشانی از تاریخ ایرن اسلامی بوده و آثار گرانبهایی نظیر نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت، آرمان خواهی، ولایت مداری و مقاومت را برای مردم به همراه داشت به همین دلیل می بایست برای نسل های آینده نیز حفظ شود.

 

وی با اشاره به نقش هنرمندان در انتقال ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس و نیز خاطرات و تجربیات شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه تاکنون در بخش دفاع مقدس آثار هنری فاخری از جمله فیلم ها و سریال های تلویزیونی ساخته شده اما این روند می بایست با قدرت و کمیت و کیفیت بیشتری تداوم یابد.

 

گفتنی است، استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور دو هزار و 775 شهید، هفت هزار و 43 جانباز، 400 آزاده و 35 هزار رزمنده دارد که در سال‌های دفاع مقدس و پس‌ از آن برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند./9314/202/ب2

ارسال نظرات