۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۹۲۲۸۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

غدیر تداوم راه نبوت و مایه وحدت امت اسلامی/ فاجعه منا آل سعود را در آستانه فروپاشی قرار داد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه غدیر مایه وحدت و انسجام امت اسلام بوده نه عامل اختلاف، گفت: غدیر دو موضوع ولایت و ولی را مطرح می کند و اهل سنت و شیعه نیز اختلافی درباره ولایت ندارند بلکه تنها بر سر مصداق ولی هم نظر نیستند.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تبریک عید غدیر، اظهار کرد: در حالی که شماری از متحجران معتقدند غدیر عامل اختلاف بین شعیان و اهل سنت است باید گفت غدیر و پیام آن مایه اتحاد و انسجام امت اسلام بوده و عامل اختلاف و تفرقه بین آنها نیست.

 

وی تصریح کرد: غدیر و پیام والای آن دو موضوع ولایت و ولی را با یکدیگر مطرح می کند که شیعه و سنی در مورد ولایت هیچ اختلاف نظری با یکدیگر ندارند و تنها اختلاف آنها بر سر ولی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: شیعیان و اهل سنت در داشتن ولی و رهبر در جامعه اختلافی با هم نداشته و همه آنها به وجود جلودار اعتقاد دارند به همین دلیل باید گفت غدیر برای اهل سنت نیز پیام دارد.

 

وی ادامه داد: پیام غدیر برای اهل سنت این است که هر کشوری که رهبر ندارد در برابر ابرقدرت ها و آمریکا ذلیل شده و لازمه خارج شدن از چتر ذلت بار حمایت ابرقدرت ها و جنایت کاران نیز یافتن مسیر ولایت و پیروی از آن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه اضافه کرد: عید غدیر خم بسیار باارزش است چرا که این عید قله ارزش ها بوده و در این روز رسالت حضرت محمد(ص) کامل شد.

 

رییس ستاد نکوداشت غدیر استان خراسان شمالی با بیان اینکه غدیر تنها یک روز نبوده بلکه یک روزگار است، خاطرنشان کرد: غدیر موضوعی است که همه انسان ها برای همیشه به آن نیاز دارند و آن موضوع، ولایت و رهبری است.

 

وی ادامه داد: هیچ جامعه ای اوج نمی گیرد مگر آنکه رهبری شایسته داشته باشد به همین دلیل نیز باید گفت غدیر تداوم راه نبوت بوده و امامت و ولایت امام علی(ع) در واقع ادامه نبوت حضرت خاتم(ص) است.

 

معتقدان به جدایی دین از سیاست، پیام غدیر را درک نکرده اند

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی معنای غدیر این نیست که دین از سیاست جدا باشد و افرادی که می گویند می بایست در اداره جامعه دین از سیاست جدا باشد مسأله غدیر را نشناخته و پیام آن را درک نکرده اند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: شایسته سالاری، استفاده از نیروهای باسابقه و ارزشمند در رأس امور و توجه به مسأله تولی و تبری از دیگر پیام های اصلی غدیر به شمار می روند.

 

وی خاطرنشان کرد: غدیر محصول عالی اسلام بوده که پیامبر اکرم(ص) با تلاش 23 ساله این درخت را به ثمر نشاند و میوه غدیر نیز امام علی(ع) است، چرا که حضرت محمد(ص) فرمود هرکس می خواهد اسلام را بشناسد علی(ع) را بشناسد.

 

فاجعه منا سقوط آل سعود را نزدیک تر کرد

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فاجعه منا و کشته و زخمی شدن چند هزار زائر بیت الله الحرام در آن از جمله کشته و زخمی شدن شمار زیادی از زائران ایرانی، اظهار کرد: بستن خیابان های اطراف و هدایت همه حجاج به خیابان 204 و در نتیجه تجمع و ترافیک زیاد که سبب کشته شدن حجاج شد، نشان از توطئه آل سعود در کشتار حاجیان دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: شهادت حجاج و فیلم های موجود نشان دهنده عمدی بودن فاجعه منا هستند و آل سعود نمی تواند منکر این قضیه شود.

 

وی ادامه داد: مزدوران رژیم آل سعود حتی به حجاج در حال جان باختن آب هم نمی دادند و اگر مسلمانی آنها را نیز کنار بگذاریم بالاخره آنها انسان هستند و می توانستند با آب دادن به این انسان ها مانع از مرگ حجاج شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: سربازان آل سعود به زائران ایرانی در حال جان دادن می‌خندیدند و در حالی که سیگار می کشیدند از کنار آنها عبور می کردند که این جنایت ها فراموش شدنی نیست.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آل سعود، آل سقوط بوده و در آستانه فروپاشی است و فاجعه منا نیز سقوط آنها را نزدیک تر کرد.

 

وی با بیان اینکه بایستی این رژیم و آل سعود را آل قساوت بنامیم، افزود: جنایت منا به این زودی ها شسته نمی شود و این فاجعه زمینه ریشه کنی آل سعود را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در فاجعه منا زائران 20 کشور جهان، جان خود را از دست داده اند و همه آنها مطالباتی از رژیم آل سعود دارند، تصریح کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند در مورد زائران ایرانی، کوچک ترین بی احترامی به پیکرهای آنها با عکس العمل شدید و خشن همراه خواهد بود.

 

وی در ادامه همچنین با تأکید بر همدردی با خانواده ها و بازماندگان زائران جانباخته در فاجعه منا، اظهار کرد: مردم زمانی که به استقبال حجاج در حال بازگشت می روند از بردن گل و یا نصب بنرهای آن چنانی خودداری کنند تا با خانواده های داغدار همدردی کرده باشند.

 

ایستادگی در برابر دشمنان نیازمند روحیه استکبارستیزی است نه نرم خویی

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه امید می رود سایر مسؤولان کشور نیز روحیه انقلابی و جهادی رهبر معظم انقلاب را داشته باشند و در برابر زورگویان محکم و قاطع ایستادگی کنند، تصریح کرد: ایستادگی در برابر دشمنان نیازمند روحیه استکبارستیزی بوده و در این زمینه نرم خویی جواب نمی دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: مشکلات ما با استکبار جهانی با دست دادن حل نمی شود چرا که آنها روباه بوده و ما می بایست با شناخت حیله های آنها و حفظ روحیه ایستادگی و استکبارستیزی، مانع از اجرای نقشه های شوم آنها در کشور شویم.

 

وی افزود: دشمنان اسلام و انقلاب و کشورهای استکباری جهان برای تهی کردن انقلاب اسلامی از درون، نقشه ها و حیله های عجیب و غریبی دارند و در این زمینه می بایست مسؤولان و دولت مردان ما هوشیارتر عمل کنند./9314/201/ب2

ارسال نظرات