۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۹۳۳۱۵
نماینده دفتر نشر فرهنگ اسلامی:

جاذبه علمی و سیاسی امام موسی‌صدر به صورت کامل مورد واکاوی قرار نگرفته است

خبرگزاری رسا ـ نماینده دفتر نشر فرهنگ اسلامی با بیان مطلبی در خصوص شخصیت امام موسی صدر، گفت: امام موسی صدر در لبنان همواره محبان مسلمان و غیر مسلمان داشته است و این خاندان از افتخارات ایرانی‌ها هستند.
محمدحسن زورقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسن زورق نماینده دفتر نشر فرهنگ اسلامی، سه ‌شنبه 14 مهر‌ماه در حوزه هنری با اشاره به از خودگذشتگی امام موسی صدر، گفت: در طول حیات مبارزاتی این شخصیت برجسته دینی هموراه ظلم ستیزی و مبارزه با استعمار، استبداد و دفاع از حقانیت اسلام وجود داشته است.

وی افزود: در طول تاریخ اسلام همواره برای بر‌پا داشتن احکام دینی مورد هتاکی و جنگ واقع شده‌ایم اما انسان‌های بزرگی با فداکاری و رشادت نگذاشته‌اند مسیر اسلام از هدایت‌گری خود خارج شود و روشن‌گری دین ناب محمدی همچنان غبار از دل‌ها برداشته است.

نماینده دفتر فرهنگ اسلامی با اشاره به چهره علمی امام موسی صدر، ابراز داشت: جاذبه علمی و سیاسی این عالم روحانی هنوز آن‌قدر مورد واکاوی قرار نگرفته است و نسل جوان ما هیچ ذهنیتی در مورد ایشان ندارد.

سردبیر مجله فرهنگ اسلامی در خصوص سرنوشت امام موسی صدر، اظهار داشت: تا به امروز غرب پاسخ قانع‌کننده‌ای به ما نداده است و رسانه‌ها باید پیگیر حقایق اصلی و مقصران این ماجرا باشند.

زورقی با بیان مطلبی در خصوص وقایع صدر اسلام، اظهار داشت: از همان صدر اسلام در مقابل حرکت الهی و نورانی پیامبر(ص) یک جریان سیاه بین و بد اندیش شکل گرفت و دست به مخالفت با رسول خدا(ص) زد، پس از آن نیز ما شاهد بودیم که دشمنان اسلام به مقابله با امام سوم شیعیان پرداختند.

وی اضافه کرد: اگر تلاش‌های امام حسین(ع) و مبارزات ایشان نبود به هیچ‌وجه آن شکل روحانی پاینده نمی‌ماند، در تاریخ معاصر نیز ما شاهد هستیم که خاندان صدر و امثالهم با همین روحیه برای حفظ اسلام تلاش کردند./856/202/ب3

ارسال نظرات