۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۲۹۳۳۴۳
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

سیزدهمین نمایشگاه کتاب سراسری ارومیه افتتاح می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: سیزدهیمن نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه در تاریخ 18تا 24 مهر امسال افتتاح می‌شود.
حجت الاسلام کريمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد باقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در کشور امسال 286 نمایشگاه کتاب برگزار می شود که برگزاری 12 نمایشگاه از آن سهم استان ما است که در مجموعه نمایشگاهی مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار می شوند.

 

وی ادامه داد: سیزدهیمن نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه در تاریخ 18تا 24 مهر امسال افتتاح می شود.

 

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه علاقمندان به بازدید از نمایشگاه در دو نوبت صبح و عصر می توانند از این مجموعه بازدید کنند، افزود: کتاب ها و آثار ارائه شده از ناشران مختلف در این نمایشگاه به صورت نامحدود با 30 درصد تخفیف به فروش می رسند.

 

وی اضافه کرد: 220 ناشر در این نمایشگاه آثار خود را در 150 غرفه ارائه می دهند که 140 مورد از این غرفه ها از طریق ثبت نام اینترنتی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و 10 غرفه به صورت مستقیم از سوی ارشاد و فرهنگ آذربایجان غربی در اختیار ناشران خاص بومی قرار می گیرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به موضوعات آثار ارائه شده در سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه، گفت: این کتب با موضوعات دینی، ایثار و شهادت، کتب دانشگاهی، عمومی، علمی، اجتماعی و فرهنگی، کودکانه و فنی و مهندسی ارائه می شوند.

 

وی تصریح کرد: 30 هزار عنوان در نمایشگاه ارائه می شود و در نمایشگاه 400 میلیون تومان بن خرید کتاب در اختیار مراجعین و خریداران گذاشته می شود.

 

حجت الاسلام کریمی با اشاره به اینکه در نیمه اول امسال به 99 کتاب مجوز نشر صادر شده است، افزود: از این تعداد 69 مورد چاپ شده و باقی در نوبت چاپ قرار دارند.

 

وی در ادامه گفت: از کتاب های مجوز داده شده امسال 55 مورد به زبان فارسی، 40 مورد به زبان ترکی و 4 مورد به زبان کردی دارای مجوز نشر شده اند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در پایان عنوان کرد: 114 ناشر در استان وجود دارد که از این تعداد 34 مورد فعال، 19 مورد نیمه فعال، 15 ناشر تازه وارد در این عرصه و 46 ناشر غیر فعال اند./936/202/ب3

ارسال نظرات