۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۹۳۴۱۱
عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور:

انتخابات نماد اتحاد ملت و مردم سالاری دینی در نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور گفت: انتخابات نماد اتحاد ملت و مردم سالاری دینی در نظام اسلامی است و در این راستا مجریان انتخابات با رعایت اصل بیطرفی و امانتداری آرای مردم، باید فضای بانشاط و مناسبی را برای انتخابات آزاد و رقابتی با حضور حداکثری مردم ایجاد کنند.
حسن بيگي عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  شکرالله حسن بیگی، عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور عصر امروز سه شنبه 14مهر در نشست ستاد انتخابات استان مرکزی در اراک بیان کرد: انتخابات نماد اتحاد ملت و مردم سالاری دینی در نظام اسلامی است و در این راستا مجریان انتخابات با رعایت اصل بی‌طرفی و امانتداری آرای مردم، باید فضای بانشاط و مناسبی را برای انتخابات آزاد و رقابتی با حضور حداکثری مردم ایجاد کنند.

 

مجریان انتخاباتی از تمام ظرفیت دستگاه ها در برگزاری انتخابات سالم استفاده کنند

عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور بیان کرد: مجریان انتخاباتی باید بدون حاشیه از تمام ظرفیت دستگاه های اجرایی فعال در برگزاری انتخابات سالم استفاده کنند و با حساسیت و دقت هر چه تمام‌تر مراحل برگزاری انتخابات سالم و به دور از حاشیه را در دستور کار قرار دهند.

 

مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور در سال جاری

حسن بیگی با تأکید بر این که برگزاری همزمان دو انتخابات حساس مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمترین رویداد سیاسی کشور در سال جاری محسوب می شود، گفت: مشارکت آگاهانه، گسترده و باشکوه مردم با همکاری دستگاه‌ها و عوامل اجرایی و نظارتی، زمینه برگزاری انتخاباتی سالم محقق می کند.

 

وظایف مجریان انتخاباتی در هنگام ثبت نام نامزدها

عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور اظهار داشت:  مجریان انتخاباتی باید در هنگام ثبت نام نامزدهای احتمالی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرایط حضور در انتخابات از جمله داشتن تابعیت جمهوری اسلامی و حداقل سن سی سال و حداکثر 75 سال را مد نظر قرار دهند.

 

حسن بیگی خاطر نشان کرد: بیست و هشتم آذر ماه امسال شروع انتخابات و ثبت نام از داوطلبان آغاز می شود و در این راستا فرمانداران و بخشداران مستقل به مدت شش روز بعد آغاز انتخابات باید هیات اجرایی را با نظارت هیات نظارتی تشکیل و به این هیات معرفی کنند.

 

عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور با بیان این که برای تشکیل هیات اجرایی 30 نفر از معتمدان شهرستان که مقیم شهرستان بوده و یا به مدت پنج سال سابقه سکونت در شهرستان را دارند به هیات نظارتی معرفی می شوند گفت: هشت نفر از این افراد با انتخاب خودشان به همراه یکی از اعضای شورای شهر، رییس ثبت احوال شهرستان و فرماندار به عنوان رییس این هیات وظیفه برگزاری انتخابات در هر شهرستان را عهده دار هستند.

 

شایان ذکر است، پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند ماه امسال همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی برگزار می شود./842/203/ب2

ارسال نظرات