۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۲۹۳۸۹۰
فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری:

فراگیر کردن سبک زندگی شهدا در جامعه با گفتمان سازی محقق می شود

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری ترویج فرهنگ شهید و شهادت در جامعه به ویژه در بین نسل جوان را از ضرورت ها دانست و گفت: باید سبک زندگی شهدا به فرهنگ عمومی تبدیل شود و این نیازمند گفتمان سازی است که این کنگره ها نیز در راستای گفتمان سازی صورت می گیرد.
رضا محمدسليماني، فرمانده سپاه چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، رضا محمدسلیمانی، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در همایش جامعه ایثارگران استان که همزمان با دومین روز کنگره ملی سرداران و 2436 شهید استان چهارمحال و بختیاری در مصلای شهرکرد برگزار شد، شهدا را بهترین الگو برای جوانان دانست و اظهار داشت: جوانان همان گونه که به دنبال علم هستند در جستجوی شهدا باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: الگوهای زیادی چون رزمندگان سلحشور کشور در عرصه جهاد و شهادت برای جوانان وجود دارد که اوج رشادت خود را در دفاع از انقلاب و میهن و اسلام در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که اکنون برخی از آنان زنده و پیام رسان شهدا و برخی نیز شهید شدند که پیامشان همچنان باقی است.

 

محمدسلیمانی با اشاره به برنامه‌ ریزی‌های انجام شده برای برگزاری این کنگره از سال‌های گذشته، تصریح کرد: جمع‌آوری 500 هزار سند از اسناد شهدا و دفاع مقدس، تدوین و نشر 150 کتاب با موضوع دفاع مقدس و شهید و شهادت، برگزاری دو هزار و 437 ختم قرآن، برگزاری دو هزار و 500 یادواره شهدا و بیش از 300 یادواره در سطح ستادها ساخت تندیس و نصب دو هزار و 436 لاله با عکس شهدا، ساخت و افتتاح 52 سوله و سالن به نام شهدا وآماده سازی 40 نماد شهری از جمله اقدامات صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به حضور پرشور مردم استان در افتتاحیه روز نخست کنگره ملی شهدا گفت: پیام این کنگره‌ ها و یادواره ‌ها این است که هر جوان باید یک شهید را الگوی خود قرار دهد، پیام و کلام آن شهید را بخواند، راه و روشش را بداند و زندگی آن شهید را فرا راه آینده خود قرار دهد.

 

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به دیدار رهبری با مسؤولان ستاد کنگره شهدای این استان خاطرنشان کرد:‌ در این دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمود: «من خاطره های خوبی از چهارمحال و بختیاری دارم، یک سفر در سال های دهه 60 در زمان ریاست جمهوری رفتم به شهرکرد برای تهییج و تبلیغ مردم برای حضور در جبهه ها که هوا سرد بود، وضعیت جوی مناسب نبود؛ اما با این حال مردم در دو خیابان حضور باشکوه پیدا کردند و انگیزه خوبی داشتند که این خاطره هنوز در ذهن من زنده مانده است به قدری این حضور بارز بود که انسان با یک نگاه کردن، خیلی چیزها گیرش می آید.

 

این مقام مسؤول به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی، ادامه داد: ایشان فرمودند: کارها باید طوری باشد که مفاهیم با ارزش جهاد، شهادت، شهید و خانواده شهید در جامعه زنده بماند و کارها باید عمقی انجام بگیرد؛ سعی کنید با این کارها اثرگذار باشید، با سخنان خود و با برنامه های خود با استفاده از هنر این کارها را انجام دهید.

 

وی در پایان ترویج فرهنگ شهید و شهادت در جامعه خصوصا در بین نسل جوان را از ضرورت ها دانست و گفت: باید سبک زندگی شهدا به فرهنگ عمومی تبدیل شود و این نیازمند گفتمان سازی است که این کنگره ها نیز در راستای گفتمان سازی صورت می گیرد./9457/203/ب2

ارسال نظرات