۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۹۴۲۵۲
امام جمعه محمودآباد:

عزاداری حسینی باید با معرفت بخشی همراه باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمود آباد با تأکید بر این که عزاداری امام حسین(ع) باید با معرفت بخشی همراه باشد، گفت: امروز تقویت بصیرت عاشورایی نیاز جامعه اسلامی است.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت‌الاسلام سید داوود موسوی امام جمعه محمودآباد بعد از ظهر امروز در جمع مسؤولان هیأت های مذهبی این شهرستان که به مناسبت در پیش بودن رسیدن ماه محرم برگزار شد با بیان این که استکبار و صهیونیسم جهانی با جدیت به‌دنبال براندازی نظام مقدس ایران اسلامی هستند، گفت: با ناامید شدن دشمنان از همه روش‌های متعارف در جنگ نظامی، سیاسی، اقتصادی و با هزینه پول‌های میلیاردی، امروز غرب با به‌کارگیری برخی از کشورهای مرتجع و سرسپرده، فرهنگ و دین شیعه را هدف گرفته است.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که نظام سلطه از اسلام، شیعه، انقلاب امام و فرزندان مؤمن و شهادت‌طلب این ملت سیلی خورده‌اند، تاکید کرد: این خاک دیگر جای نفوذ و استعمار بیگانه نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان امروز می‌خواهند عزاداری‌های جوانان ما را به انحراف بکشند و با روش‌های مرموز و ناجوانمردانه مساجد را خالی کرده و به‌نام عزاداری و ورود خرافه، به نیت‌های پاک جوانان و جدایی مردم از روحانیت و ولایت، ریشه را بخشکانند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ابراز کرد: با بصیرت دینی و نگاه عالمانه به ولایت فقیه که در طول تاریخ خار چشم دشمن نااهل بوده، باید از بدعت و خرافه دور ماند و از حرکات و انحرافات در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی راه نفوذ را بست.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که انقلاب و ایستادگی شیعه الگوی بسیاری از حرکت‌ها و مقاومت‌های آزادی‌خواهان عالم شده است، گفت: امروز رژیم جعلی اسرائیل ترس از نابودی به‌دست حزب‌الله دارد و این نکته برای بسیاری از حق‌طلبان جهان فصل‌الخطاب است.

 

امام جمعه محمودآباد با بیان این که عناصر عاشورا همراه با تعقل، فکر و حماسه بود که این مسائل باید برای نسل جدید تبیین شود، افزود: بدعت، خرافه و استفاده از حرکت ها و موسیقی های غیر صحیح برای عزای امام حسین(ع) آفتی است که نباید از آن غافل شویم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مرثیه خوانی در مراسم و عزای حسینی باید مستدل و مستند باشد و مراثی دارای محتوا و عمق کافی باشند و از مطالب گمراه کننده جلوگیری شود، ادامه داد: باید از بیان خرافه گویی، ادعاها و سخنان غیر واقعی در خصوص نهضت حسینی به شدت پرهیز شود.

 

امام جمعه موسوی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر از درس های مهم عاشورا بود خاطرنشان کرد: اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه جامعه به مسأله مهم امر به معروف و نهی از منکر هستیم و باید در این راستا روشنگری کنیم.

 

حجت الاسلام موسوی با تأکید براین که عزاداری امام حسین(ع) باید با معرفت بخشی همراه باشد، تصریح کرد: امروز تقویت بصیرت عاشورایی نیاز جامعه اسلامی است.

 

امام جمعه محمودآباد ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﺎه ﻣﺤﺮم ﺣﺎوی درس ھﺎی ﺑﺰرﮔﯽ ﺑﺮای ﺟﺎﻣﻌﻪ اﻣﺮوز اﺳﺖ، اداﻣﻪ داد: ﻋﺒﺮت ھﺎی ﻋﺎﺷﻮرا ﺑﺎﯾﺪ اﻟﮕﻮﯾﯽ ﺑﺮای ﻣﺴﯿﺮ اﻣﺮوز ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺎ ﻗﺮار ﮔﯿﺮد ﺗﺎ در آﯾﻨﺪه دﭼﺎر ﻣﺸﮑﻞ ﻧﺸﻮﯾﻢ.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ در ﺗﺎرﯾﺦ اﺳﻼم ﺣﻮادث ﺑﺰرﮔﯽ ﺑﻪ وﻗﻮع ﭘﯿﻮﺳﺘﻪ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﮔﺬﺷﺖ زﻣﺎن ﻓﺮاﻣﻮش ﺷﺪه اﺳﺖ، ﮔﻔﺖ: ﻧﮫﻀﺖ ﻋﻈﯿﻢ ﺣﺴﯿﻨﯽ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﺟﺎﯾﮕﺎه و ﻋﻈﻤﺘﯽ ﮐﻪ داﺷﺖ ھﺮ روز ﺑﯿﺸﺘﺮ از ﮔﺬﺷﺘﻪ در ﺟﻮاﻣﻊ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ اﯾﻦ ﻧﺸﺎن دھﻨﺪه ارزش ھﺎ و آرﻣﺎن ھﺎی ﻣﺘﻌﺎﻟﯽ اﯾﻦ ﻗﯿﺎم ﻋﻈﯿﻢ اﺳﺖ.

 

وی به نقش مهم هیأت های مذهبی در ترویج مفاهیم اهل بیت(ع) به ویژه نهضت حسینی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی همواره در طول تاریخ، تریبون نشر معارف عاشورایی بوده و شور حسینی را زنده نگه داشته اند./950/203/ب3

ارسال نظرات