۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۲۹۴۳۰۱
رحیم صفوی تشریح کرد؛

نحوه همکاری شهید همدانی با یگان‌های مردمی سوریه

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سابق سپاه پاسداران با تسلیت شهادت سردار حسین همدانی، گفت حضور سرداران قهرمانی چون شهید همدانی که به ارتش سوریه راهنمایی نظامی می ‌داد و تجربه دفاع مقدس را در اختیار یگان ‌های مردمی قرار می‌ داد، سبب عدم توانایی گروه‌های تکفیری برای حمله به عتبات عالیات شده است.
يحيي رحيم صفوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، سید یحیی رحیم صفوی فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شامگاه شنبه، 18 مهرماه، در چهارمین روز برگزاری کنگره دو هزار و 400 شهید چهارمحال و بختیاری با اشاره به رشادت های بی نظیر رزمندگان این استان در قالب تیپ قمر بنی هاشم(ع) در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: مردم ولایت‌مدار، شجاع و هوشمند چهارمحال و بختیاری مردم سلحشوری هستند که در مبارزه با طاغوت سهم بسزایی داشتند.

 

وی با بیان این که مردم چهارمحال و بختیاری در تاریخ مشروطیت سهم عمده ‌ای داشتند، افزود: خصوصیات عشایر این منطقه موجب شده مردم این استان، مردمی خون گرم، شجاع و سلحشور باشند.

 

صفوی در ادامه اتکاء قلوب مردم و رزمندگان به خداوند، وحدت و انسجام مردم و مسؤولان و روحیه ایثار و فداکاری و جهادی را سه شاخصه مهم دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: لازمه رسیدن به اقتصاد مقاومتی و ایستادگی در برابر استکبار جهانی، داشتن این سه شاخصه اصلی است.

 

وی با اشاره به این که گروه داعش در پنج سال گذشته بیش از 250 هزار نفر از مردم سوریه را زخمی و یا کشته است، گفت: ایران، روسیه، عراق و حزب الله لبنان از محور مقاومت ملت و مردم سوریه در برابر گروه های تروریستی داعش حمایت می کنند.

 

فرمانده سابق سپاه پاسداران تصریح کرد: ایران به منظور دفاع از عتبات عالیات به کمک دولت و ملت عراق و ایستادگی در برابر صهیونیست‌ ها و خثنی کردن توطئه داعش جنایتکار به کمک دولت و ملت سوریه رفته است.

 

صفوی با تسلیت شهادت شهید همدانی، خاطرنشان کرد: حضور سرداران قهرمانی چون شهید همدانی که به ارتش سوریه راهنمایی نظامی می ‌داد و تجربه دفاع مقدس را در اختیار یگان ‌های مردمی قرار می‌ داد، موجب عدم توانایی گروه‌های تکفیری برای حمله به عتبات عالیات شده است.

 

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب، رهبر همه مسلمانان جهان است و حافظ جان و مال همه ممالک اسلامی است، تأکید کرد: اگر رهبری خردمندانه ولی امر مسلمین جهان نبود، داعش حتی عتبات و عالیات را تصرف و تخریب کرده بود.

 

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به جنگ بحرین، ابراز داشت: بحرین با وجود این که کشوری کوچک است، در برابر رژیم نادان آل سعود ایستادگی می کند.

 

وی در پایان با اشاره به آمار شهدای این استان نسبت به وسعت آن خاطرنشان کرد: استان کوچکی همچون چهارمحال و بختیاری که 2400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، نشان از ظرفیت عظیم این استان دارد./9457/202/ب3

ارسال نظرات