۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۹۴۴۷۹
نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی قزوین:

اسلام توجه ویژه‌ای نسبت به لقمه حلال دارد

خبرگزاری رسا- نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به اهمیت روزی و لقمه حلال در قرآن و اسلام گفت: آن‌هایی که در کربلا حاضر شدند سر مقدس امام حسین(ع) را از تن جدا کرده و به بالای نیزه بردند به این دلیل بود که لقمه‌های حرام استفاده می‌کردند.
رزق حلال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام محمود گروسی، نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی قزوین ظهر امروز در نشست ائمه جماعات و هیأت امنای استان که در آستانه فرارسیدن ماه محرم در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین گردهم آمده بودند، با بیان این‌که در قرآن کریم به مسأله حلال تأکید فراوانی شده است، گفت: آن‌هایی که در کربلا حاضر شدند سر مقدس امام حسین(ع) را از تن جدا کرده و به بالای نیزه بردند به این دلیل بود که لقمه‌های حرام استفاده می‌کردند.

 

وی با تأکید بر این‌که یکی از بحث‌های مهم جامعه اسلامی استفاده از لقمه حلال است، اظهار کرد: در زمانی که حکومت اسلامی وجود ندارد، مؤمنان مأمورند که برای جامعه اسلامی غذای حلال تهیه کنند اما اگر حکومت اسلامی وجود دارد مسؤولیت این کار با خود حکومت است.

 

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی قزوین تصریح کرد: در این راستا جهاد کشاورزی نظارت شرعی داشته بر کشتارگاه‌های داخل و خارج کشور که غذایی که تولید می‌شود اعم از دام سبک و سنگین و طیور زیرنظر کامل روحانیت متخصص این حرفه باشد.

 

این مسؤول در ادامه افزود: ما در حال حاضر 7 کشتارگاه در استان قزوین داریم که همه آن‌ها تحت نظارت ناظران شرعی است.

 

وی با بیان این‌که امروزه حتی مسیحیان و یهودیان از غذای حلال استقبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای در کشورهای اسلامی تصویب شد که غذاهای حلال در اختیار عمده جوامع بشری قرار گیرد غذایی که منطبق با شریعت تشیع و مذهب امام صادق(ع) باشد.

 

حجت‌الاسلام گروسی در پایان با اشاره به این‌که در ایام محرم ذبح قربانی‌ها از نظر قرار گرفتن در راستای قبله و گفتن بسم‌الله و سایر موارد مورد غفلت واقع نشود، گفت: تا با این روش هرگونه ذبحی که انجام می‌گیرد اسلامی و شرعی باشد./955/203/ب2

ارسال نظرات