۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۹۴۴۸۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

مداحان از بیان اشعار نامتعارف و غیر واقعی در عزای حسینی پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به وظیفه مداحان در ماه محرم اشاره کرد و با بیان این که مداحان و ذاکران باید از اشعار نامتعارف و غیر واقعی در سالروز عزای حسینی پرهیز کنند، گفت: استفاده از اشعار واقعی و پرمعنا باید در دستور کار مداحان قرار گیرد.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در دیدار جمعی از مداحان و هیأت های مذهبی استان در ساری بر حفظ شعائر دینی و پرهیز از خرافه گرایی در عزاداری ماه محرم تاکید کرد و اظهار داشت: عزاداری امام حسین(ع) سرمایه بزرگی است که باید حفظ و نگهداری شود.

 

وی با بیان این که نهضت حسینی مملو از درس های تاریخی است، افزود: یکی ازمهم ترین وظیفه مبلغان تبیین صحیح درس ها و عبرت های عاشورا برای مردم است.

 

حجت الاسلام شکریان به وظیفه مداحان در ماه محرم اشاره کرد و با بیان این که مداحان و ذاکران باید از اشعار نامتعارف و غیر واقعی در سالروز عزای حسینی پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: استفاده از اشعار واقعی و پرمعنا باید درستور کار مداحان قرار گیرد.

 

وی با تأکید براین که همه تلاش مداحان باید در جهت افزایش معرفت دینی مردم خلاصه شود، بیان داشت: وظیفه مداحان شناساندن اهل‌بیت(ع) به مردم است و باید در اشعار و نوحه‌های خود رضایت خداوند و اهل ‌بیت(ع) را نیز ملاک عمل قرار دهند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مداحان اهل‌بیت(ع) باید عظمت و فضائل ائمه و عبرت‌های عاشورا را به گونه‌ای برای مردم بیان کنند که نسل جوان در جریان واقعه کربلا قرار گیرند، اضافه کرد: مداحان اهل‌بیت باید در اشعار خود از سبک‌های بی‌محتوا پرهیز کرده و سبک نوحه‌های خود را به سمت سبک‌های دینی، مذهبی و ارزشی سوق دهند.

 

وی عزاداری برای امام حسین(ع) را یک افتخار بزرگ برای مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: توسل به سالار شهیدان ما را از غرق شدن در گناهان رهایی خواهد داد.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که هیأت های مذهبی و هیأت امنای مساجد باید توجه داشته باشند مراسم عزاداری سالار شهیدان باید باشکوه تر از هر سال برگزار شود، خاطرنشان کرد: مردم مسلمان ایران اسلامی همواره برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان را بر خود یک تکلیف مهم می دانند.

 

وی امربه معروف و نهی از منکر را یکی از مهم ترین برکات ماه محرم برشمرد و تصریح کرد: این مسأله نیز هدف اصلی امام حسین(ع) در مبارزه با سپاه کفر بود.

 

حجت الاسلام شکریان از امام حسین(ع) به عنوان چراغ هدایت و فرشته نجات یاد کرد و بیان داشت: برای سعادت در دنیا و آخرت باید خود را به معارف حسینی مجهز کنیم و این معارف اصیل می تواند ما را از نیرنگ شیطان حفظ کند.

 

وی برپایی نماز و حفظ شعائر دین از رهگذر نماز را از اهداف قیام عاشورا برشمرد و گفت: امام حسین(ع) برای زدودن غبار غفلت از شعائر دینی به ویژه فرهنگ نماز قیام کرد و به شهادت رسید.

 

حجت الاسلام شکریان با تأکید بر این که شرکت در مراسم عزاداری امام حسین(ع) باید به برای خدا و به دور از خود نمایی باشد، اظهار داشت: عزادری ماه محرم نباید عزاداران را از اصل و اساس عزاداری که برپایی ارزش های اسلامی و در رأس انها نماز غافل کند.

 

وی عزاداری به دور از خرافه گرایی را سازنده و منشأ خیر و برکت دانست و گفت: بزرگان دینی و علما باید در برابر نمایش خرافات و موهومات در عزاداری ها ایستادگی کنند و با یاری مردم از ترویج رفتار های غیر دینی ممانعت کنند.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که محرم بهترین زمان برای تقرب به درگاه خداوند منان است، گفت: انسان باید از زمان های نورانی این ماه ارزنده برای به فعلیت رساندن توانمندی های درونی خود بهره گیرد.

 

وی با اشاره به این که امام حسین(ع) در راه پایداری دین مبین اسلام و ترویج ارزش ها دست به این قیام ارزنده زد، گفت: ما نیز وظیفه داریم به اندازه وسع خود در راستای ترویج ارزش های والای دینی تلاش کنیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که قیام حسینی حرکتی ماندگار برای رهایی از ظلم و ستم و استکبار بوده است، گفت: این قیام ارزنده درسی ماندگار را برای همه جامعه بشری به یادگار گذاشته است و آن در این بوده که باید در راه مبارزه با ظلم و ستم و احیای ارزش ها تلاش کرد.

 

وی با بیان این که ماه محرم ماه حزن و اندوه برای مسلمانان و شیعیان جهان است، افزود: مبلغان دینی باید مجالس عزاداری امام حسین(ع) را برپا کنند و تلاش کنند، در این مجالس با به منبر رفتن درس‌ها و پیام‌های این نهضت حسینی را برای مردم تبیین کنند./950/202/ب1

ارسال نظرات