۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۹۴۶۷۷
نویسنده دفاع مقدس:

جنگ فرهنگی تمام شدنی نیست/ امنیت و آسایش امروز کشور مرهون فداکاری‌های دوران دفاع مقدس است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده کتاب «من زنده‌ام» با بیان این که هشت سال دفاع مقدس یک حادثه نبوده است، گفت: عده ‌ای می ‌خواهند جنگ را حادثه تلقی کنند، اما این‌ ها فراموش کرده ‌اند که امنیت و آسایش امروز کشور به دلیل رشادت‎ های جوانان در جنگ بوده است.
معصومه آباد ، بانوي آزاده شوراي اسلامي شهر تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، معصومه آباد نویسنده و محقق کتاب «من زنده‌ام»، ظهر امروز در همایش «کنگره شهدا و جامعه زنان» که همزمان با ششمین روز از کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: تا زمانی که شجاعت، عفت، حیا، مردانگی و غیرت در این سرزمین حاکم باشد، جنگ در ورای مرزها خواهد بود.

 

وی با بیان این که جنگ نظامی به پایان می ‌رسد اما جنگ فرهنگی در سنگری دیگر آغاز خواهد شد، تصریح کرد: هم اکنون در سنگر جنگ فرهنگی قرار داریم.

 

آباد با بیان این که ما نیازمند مبارزه فرهنگی هستیم، افزود: نهضت من زندهام دستاورد هشت سال دفاع مقدس است که از آن روزها گرفته شده و لازم است تا یاد و خاطره شهدا را در غالب «ما زنده ایم»، زنده نگه داریم.

 

وی با بیان این که هشت سال دفاع مقدس یک حادثه نبوده است، تصریح کرد: عده ‌ای می ‌خواهند جنگ را حادثه تلقی کنند، اما این‌ ها فراموش کرده ‌اند که امنیت و آسایش امروز کشور به دلیل رشادت های جوانان در جنگ بوده است.

 

آباد، غفلت و فراموشی جنگ را از آثار تهاجم بزرگ دشمن به کشور دانست و تصریح کرد: این فراموشی چیزی از ما باقی نخواهد گذاشت و از همین رو رهبر مردم را به فرهنگ سازی ایثار، مقاومت و جهاد توصیه می ‏کند.

 

وی با بیان این که جنگ ایران در هشت سال دفاع مقدس، جنگ با دنیا و استکبار جهانی بود، خاطرنشان کرد: به لطف خدا، رهبری امام و اتحاد و ایستادگی مردم توانستیم پیروز میدان باشیم.

 

نویسنده و محقق کتاب «من زنده‌ام» با اشاره به این که صدام با تفکر این که می ‌تواند ایران را در سه روز تصرف کند به مبارزه برخواسته بود، گفت: صدام نه تنها برای تصرف کیان، مملک و جغرافیای ما بلکه برای تغییر باورها و ایمان مردم وارد کشور شد.

 

وی خاطرنشان کرد: دعوای ما بر سر نیم متر پارچه ای که بر سر می ‌اندازیم نیست بلکه ما باید اقتدار زن ایرانی را از زاویه دید دشمن ببینیم.

 

آباد در ادامه با اشاره به این که ما نخستین گروهی بودیم که وارد زندان الرشید شدیم، گفت: ما در آن زمان به عنوان پیام رسان ایمانی و اعتقادی حضور داشته و پیام جنگ و رزمندگان را به آیندگان انتقال می ‌دادیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است گنجینه ‌های عفت و جوان‌مردی و مردانگی که امروز به رسم امانت در دست ماست را حراست کرده و فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و مقاومت را در جامعه ترویج کنیم./9457/202/ب3

ارسال نظرات