۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۹۴۹۰۹
امام جمعه ازنا مطرح کرد؛

ضرورت حفظ شور و شعور در عزاداری‌های محرم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان ازنا با اشاره به وجود شور و نشاط حسینی در برگزاری مراسم عزاداری، گفت: باید تلاش کرد که شعور حسینی نیز در کنار شور حسینی حفظ شود.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام علیرضا هراتی، امام جمعه شهرستان ازنا، صبح امروز در دیدار مسؤولان هیأت مذهبی این شهرستان که در مسجد فاطمیه ازنا برگزار شد، گفت: عزاداری ماه محرم از اهمیت فراوانی برخوردار است.


وی با اشاره به نقشه های شوم دشمن در تهاجم فرهنگی و برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم، افزود: دشمن تلاش می کند با نفوذ بین جوانان به اهداف خود برسد.


حجت الاسلام هراتی با بیان این که در ایام محرم نیز دشمن نفوذ بین جوانان هیأتی و مذهبی را هدف قرار داده است، عنوان داشت: هدف دشمن در این زمینه سست کردن اعتقادات جوانان نسبت به واقعه عاشورا است.


وی با تأکید بر برنامه ریزی صحیح در جهت مقابله با دسیسه های دشمن در راستای نفوذ به مراسم عزاداری ماه محرم اظهار داشت: باید با افزایش آگاهی برای مقابله با برنامه های دشمن اقدام کرد.


امام جمعه ازنا از راه‌های نفوذ دشمن در هیأت های مذهبی را سرگرم کردن مداحان و عزاداران به مداحی با سبک‌های نامتعارف غربی عنوان کرد.


وی با تأکید بر این که سرپرستان هیأت‌های مذهبی باید نظارت ویژه بر سبک مداحی داشته باشند، افزود: حضور روحانیان و مبلغان در هیأت های مذهبی امری ضروری است.


حجت الاسلام هراتی خطاب به مسؤولان هیأت های مذهبی در جهت رعایت آداب عزاداری، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم عزاداری به دور از آزار و اذیت آسایش مردم باشد.


وی با بیان این که استفاده از وسایل نامتعارف عزاداری، صدای طبل‌ و سنج‌های گوش خراش موجب اذیت و آزار مردم می شود، افزود: نباید در استفاده از طبل و سنج افراط و تفریط صورت گیرد.


امام جمعه ازنا با تأکید بر حفظ شعور حسینی در کنار شور حسینی عنوان داشت: در برپایی ایستگاه های صلواتی از سوی سقاخانه‌های حسینی، از ایجاد مزاحمت و سد معبر خودداری شود.


وی با اشاره به شور و نشاط حسینی بین جوانان شهرستان ازنا در مراسم عزاداری حسینی و برپایی سقاخانه در این شهرستان تصریح کرد: جوانان باید با عشق به امام حسین(ع) نوکری کنند.


حجت‌الاسلام هراتی با تأکید بر رعایت نظم و انضباط عمومی در ماه محرم و برگزاری مراسم عزاداری اظهار داشت: انتظار می رود عزاداری پیرغلامان اهل بیت(ع) و جوانان عضو سقاخانه‌ها همراه با اخلاص باشد./9459/202/ب1

ارسال نظرات