۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۲۹۵۰۵۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روحانیان شبهات موجود در زمینه محرم و عاشورا را با پاسخ های مستدل رفع کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: باید روحانیان و علمای دینی شبهات موجود در زمینه محرم و عاشورا را با ارائه پاسخ های مستدل رفع کنند.
حجت الاسلام خادمي- کارگاه آموزشي مبلغات در بجنورد

حجت الاسلام علی خادمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و برگزاری مجالس و محافل عزاداری شهادت امام حسین(ع)، اظهار کرد: باید علما و روحانیان از منابر این مجالس به صورت ویژه برای ارتقای فهم دینی مردم استفاده کنند.

 

وی با اشاره به وجود برخی شبهات، خرافات و آسیب ها در زمینه محرم، عاشورا و عزاداری شهادت امام حسین(ع)، از روحانیان و مبلغان اعزامی به مساجد خواست تا به این شبهات و سؤالات پاسخ های علمی و مستدل بدهند.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه در این زمینه نقش و رسالت روحانیان بسیار ویژه و خطیر است، خاطرنشان کرد: روحانیان می بایست با اشراف کامل به شبهه های دینی موجود در جامعه، برای رفع آنها اهتمام تامی داشته باشند.

 

وی با اشاره به گرایش بالای جوانان امروز به فضای مجازی و نقش این فضا در گسترش شایعات و شبهات، افزود: تبادل اطلاعات ناصحیح و ایجاد شبهه در فضای مجازی تأثیر عمیقی بر نگرش جوانان و نوجوانان دارد و روحانیان با درک این موضوع می بایست برای روشن گری در بین این اقشار تلاش مضاعفی انجام دهند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی تصریح کرد: در این زمینه می بایست از همان مقاطع ابتدایی، فرهنگ سازی و آموزش صورت گرفته و با شبهات و شایعات به صورت اصولی مبارزه شود.

 

حجت الاسلام خادمی در ادامه با اشاره به برخی آسیب های رایج در عزاداری های محرم، کشاندن برنامه عزاداری به خیمه ها و چادرهای سطح شهر را یکی از این آسیب ها برشمرد و افزود: این موضوع آفت بزرگی بوده و می بایست از سوی مسؤولان هیئات مذهبی و متولیان امر مدیریت شود.

 

وی با تأکید بر این که می بایست عزاداری های ماه محرم با محوریت مساجد برگزار شود، تصریح کرد: برگزاری عزاداری در فضایی خارج از مسجد مشکلات و تبعات زیادی داشته و به هیچ عنوان به صلاح نیست.

 

حجت الاسلام خادمی همچنین با اشاره به برخی انحرافات موجود در مداحی ها، اظهار کرد: بسیاری از مواقع مقتل هایی که در مداحی ها از سوی مداحان خوانده می شود نادرست هستند و هیچ شباهتی به مقاتل ندارند.

 

وی ادامه داد: در این زمینه نیز نقش آفرینی روحانیان مبلغ بسیار مهم بوده و آنها وظیفه دارند با دعوت از مداح، مقتل درست را به استناد کامل به کتب تاریخی معرفی کرده و نگذارند این گونه موارد ناصحیح از زبان مداحان در مجلس امام حسین(ع) مطرح شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در خاتمه با بیان اینکه به طور کلی مراسمات عزاداری امام حسین(ع) در ماه محرم باید با مدیریت و هدایت روحانیان آگاه برگزار شود، تصریح کرد: در خراسان شمالی نیز روحانیان اعزامی به مساجد و هیئات مذهبی باید توجه ویژه داشته باشند که مجالس عزاداری با محوریت مساجد و با رعایت موارد ابلاغی از سوی نهاد تبلیغات اسلامی برگزار شوند.

 

گفتنی است، امسال در استان خراسان شمالی همزمان با ماه محرم برنامه‌ها و مراسمات عزاداری شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در هزار و 68 هیأت مذهبی و 969 باب مسجد با همکاری بیش از 900 روحانی مبلغ و 800 مداح اهل بیت(ع) برگزار می شود./9314/202/ب3

 

ارسال نظرات