۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۹۵۱۷۱
حجت الاسلام علوی تهرانی:

القای نا امیدی از رحمت خدا، حربه شیطان برای جهنمی کردن انسان

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ناامیدی از رحمت خدا و به عبارت دیگر یأس یکی از برنده‌ترین سلاح های شیطان برای گمراهی انسان است، گفت: شیطان به وسیله همین فریب انسان را برای همیشه در منجلاب گناه نگه داشته و روز به روز بر گناهانش می افزاید در حالی که اگر با اولین گناه به سراغ توبه می رفت، خداوند او را می بخشید.
علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی، ظهر امروز در برنامه یاد خدا که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد، با بیان اینکه خداوند مهربان ترین و بخشنده ترین وجود در عالم هستی است و در بخشندگی و رحمت هیچ‌کس به مثابه خداوند نیست، اظهار داشت: انسان نباید هیچ‌گاه از رحمت و مغفرت الهی ناامید شود زیرا عذاب گناه ناامیدی از رحمت خداوند از عذاب گناهان کبیره هم شدیدتر است.

 

وی افزود: گاهی انسان خواسته و حاجتی به درگاه خداوند دارد ولی به این علت که حاجتش به تأخیر افتاده یا برآورده نمی‌شود از رحمت الهی مأیوس می‌شود که در این زمینه باید گفت: تمامی خواسته هایی که ما از خداوند داریم ممکن الوجود هستند یعنی یا وجود آن‌ها و محقق شدنشان ممکن نیست یا به این علت که مفسده ای دارند خداوند براساس مصلحت آن‌ها را اجابت می کند.


استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: گاهی تأخیر در اجابت حاجت ها به این دلیل است که خداوند می‌خواهد بهتر از آن را به انسان می دهد بنابراین انسان نباید از رحمت خداوند ناامید شود.

 

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به اینکه در قیامت انسان آرزو می‌کند که ای کاش خواسته‌ها و حاجت هایش در دنیا برآورده نمی شد، گفت: علت این موضوع این است که خداوند به پاس هر حاجتی که از انسان برآورده نمی‌کند در قیامت چندین برابرش را به انسان می دهد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان اگر بدترین گناهان را کرده باشد هم نباید از رحمت الهی ناامید شود زیرا رحمت خداوند فوق تصور بشر است، اظهار کرد: یکی از برنده‌ترین تیرهای شیطان در طول تاریخ برای گمراهی انسان یأس و ناامیدی است و شیطان در بیشتر موارد وقتی که انسان یک گناه را مرتکب شد به او می‌گوید که خدا تو را نمی بخشد به خاطر همین به جای توبه هر طور که می‌خواهی زندگی کن و به گناهانت ادامه بده چون به هر حال جای تو جهنم است.

 

حجت الاسلام علوی تهرانی یادآور شد: شیطان به وسیله همین فریب انسان را برای همیشه در منجلاب گناه نگه داشته و روز به روز بر گناهانش می افزاید در حالی که اگر انسان با اولین گناه به سراغ توبه می رفت و از رحمت خداوند ناامید نمی شد خداوند او را مورد لطف بی انتهایش قرار داده و می بخشید./968/پ202/ف

ارسال نظرات