۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۲۹۵۵۵۹
عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

درس گرفتن از امام حسین کلید شرافت‌مندی و عزیز ماندن یک ملت است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور درس گرفتن از امام حسین(ع) را کلید شرافت‌مندی و عزیز ماندن یک ملت دانست و گفت: امام حسین نقشه دشمن در به انحراف کشیدن اسلام خنثی کردند و برای زنده ماندن باید به این پیام امام حسین(ع) توجه کنیم.
درس گرفتن از امام حسین کلید شرافت‌مندی و عزیز ماندن یک ملت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباسعلی اختری، عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، بعد از ظهر امروز در اجتماع عظیم لبیک یا حسین که در امامزاده سلطان ابراهیم قوچان برگزار شد، با اشاره به این که این روزها، ایام قیام حسینی است، گفت: ایام فراگیری درس هایی است که خلاصه کار تمام پیامبران الهی را سیدالشهدا ارائه داد و باید از این فرصت استفاده کرد و درس های اساسی و زیربنایی حضرت را بیاموزیم.

 

وی با بیان این که امام حجت از طرف خداوند است، اظهار کرد: اگر مردم بخواهند زنده باشند باید از امام حسین (ع) درس بگیرند، سیدالشهدا تنها راه را برای انجام وظیفه قیام مسلحانه دید و در اسلام و همچنین همه ادیان آسمانی برای حفظ دین به قیام مسلحانه مأموریت یافتند از جمله پیامبران حضرت ابراهیم، حضرت موسی و حضرت محمد(ص) از پیامبرانی بودند که رای حفظ دین های آسمانی با سلاح اقدام کردند.

 

استکبار تمایل دارد همه مردم دنیا مانند عربستان سعودی باشد

حجت الاسلام اختری با اشاره به قیام مسلحانه امام حسین و پیامبران الهی، تصریح کرد: آن ها مأمور شدند دین را به صورتی به مردم بیاموزند تا مردم در همه صحنه ها حضور داشته باشند و استکبار جهانی نیز از همین امر ناراحت است.

 

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور به ناراحتی استکبار و حکومت های خائن مانند عربستان سعودی از حاکم بودن دین واقعی بر جوامع اسلامی اشاره و بیان داشت: استکبار تمایل دارد همه مردم دنیا مانند عربستان سعودی باشد و از این که کشورهای منطقه راه ایران را ادامه دهند و درس های امام حسین (ع) آن جوامع را بیدار و زنده کند، ناراحت هستند.

 

وی با اشاره به تلاش دشمن بر ترویج اسلام تقلبی و آمریکایی، خاطرنشان کرد: استکبار، داعش و رفتارهای عربستان سعودی را به وجود اورده است تا با آن ها مردم دنیا را گمراه کند و و اسلام را بر اساس رفتار و عملکرد داعش و سعودی ها به جهان معرفی کند.

 

درس گرفتن از امام حسین کلید شرافتمندانه و عزیز ماندن یک ملت است

حجت الاسلام اختری درس گرفتن از امام حسین (ع) را کلید شرافتمندانه و عزیز ماندن یک ملت دانست و گفت: امام حسین نقشه دشمن در به انحراف کشیدن اسلام را خنثی کرد و برای زنده ماندن باید به این پیام امام حسین (ع) توجه کنیم.

 

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که کسانی که فلسفه قیام امام حسین (ع) را درک کنند، تن به ذلت نخواهند داد، اظهار کرد: یزید با نماز و روزه و حج و دیگر اعتقادات امام حسین کاری نداشت و امام حسین را تسلیم خود می خواست و در زمان ما نیز با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «انرژی هسته ای، حقوق زنان و حقوق بشر بهانه است، آمریکایی ها می خواهد مردم ایران در برابر آن ها تسلیم شود.» باید امام حسین را الگوی خود قرار داده و  استکبار این آرزو را به گور ببرد.

 

باید در برابر دشمن قدرتمندانه برخورد کرد

وی افزود: باید سیدالشهدا (ع) را الگو قرار داده و حضرت علی (ع) نیز به پیروان اسلام سفارش می کند: «رمز زنده ماندن شما در این است که هرچند به قیمت کشته شدنتان در برابر دشمن قدرتمندانه برخورد کنید و اگر شما تحت سلطه و یا مقهور دشمن باشید هر طور خواست با شما برخورد می کند و شما مرده هستید.»

 

حجت الاسلام اختری در ادامه با اشاره به  آیه 24 سوره انفال که می فرماید: «ای اهل ایمان دعوت خدا و رسول خدا وقتی شما را به چیزی دعوت می کند بپذیرید و این شما را زنده می کند.»، بیان داشت: امیرالمومنین در راستای این آیه می فرماید: «حیات و زندگی نخواهد بود مرگ به وسیله دین و مرگ به سراغ مردم نمی اید مگر این که چیزهای قطعی را انکار کنند.»

 

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تهاجم دشمن را به دین مهمتر از تهاجم آن ها به جان، مال و ناموس عنوان و اظهار کرد: وقتی دشمن به دین حمله می کند جهاد واجب می شود و امروز نیز امریکا و مهاجمان فرهنگی می خواهند ما دین نداشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: وقتی امام حسین (ع) دید اسلام و همه مسلمانان گمراه می شوند احساس وطیفه کرد که باید دفاع کند.

 

حجت الاسلام اختری به هدف از قیام امام حسین (ع) اشاره و بیان داشت: هدف حضرت امر به معروف و نهی ار منکر بود که بزگ ترین منکر زمان حضرت حکومت یزید و بزرگترین معروف نیز برپایی حکومت اسلامی بود./1310/202/ب1

ارسال نظرات