۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۹۵۹۱۱
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

استمرار فرهنگ عاشورا عامل عزت و اقتدار نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران مهم‌ترین عامل موفقیت جهان شیعه را استمرار فرهنگ عاشورا برشمرد و گفت: استمرار فرهنگ عاشورا عامل عزت و اقتدار نظام اسلامی است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت ماه محرم در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد با بیان این که محرم رسانه شیعیان است، گفت: عاشورای امام حسین(ع) یک جریان عظیم فرهنگی است که امروز جهانی شده است.

 

وی افزود: محرم ماه عدالت در مقابل ظلم و حق در مقابل باطل بوده و امام حسین(ع) با حرکت بزرگ خود به مردم ھمه اعصار اثبات کرد، ھمیشه حق بر باطل پیروز است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، مهم‌ترین عامل موفقیت جهان شیعه را استمرار فرهنگ عاشورا عنوان کرد، گفت: علیرغم همه توطئه افکنی های دشمنان علیه این فرهنگ ارزشمند، اما فرهنگ حسینی هر روز گسترش پیدا می کند.

 

وی با بیان این که امروز دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا و همراهی ارتجاع عرب تلاش می کنند چراغ شیعیان را که به برکت اهل بیت(ع) در دنیا روشن شده را خاموش کنند، افزود: امروز عزت و اقتدار شیعه موجب عصبانیت و هراس دشمنان شده است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که قیام حضرت امام حسین(ع) از بهترین و ماندگارترین قیام‌ها در تاریخ است و نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نهضت عملی آیات قرآن بوده و آن امام در عمل آیات و کلمات قرآن را تفسیر و معنا کرد، ادامه داد: امام حسین(ع) دین‌باوری و دین داشتن را به جهانیان نشان داد و اگـر می‌خواهیم دین را حفظ کنیم باید مانند آن حضرت از خودگذشتگی و ایثار داشته باشیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، بزرگ‌ترین رسالت شیعیان را پاسداشت خون شھدای عاشورا و ادامه دادن رسالت زینب کبری(س) دانست و خاطرنشان کرد: محرم پیام آور پیروزی حق بر سر نیزه ھا و ماه شکست ابر قدرت ھا در مقابل کلمه حق است.

 

وی با بیان این که ماه محرم و صفر فرصت مناسبی برای توسعه فرهنگ دینی است، افزود: با اجرای برنامه‌های موضوعی در این ایام می‌‌‌توان سبک زندگی ائمه معصین(ع) به ویژه امام حسین(ع) را در جامعه ترویج داد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر این که باید بهترین استفاده از ماه محرم صورت گیرد، افزود: مسائل سیاسی در زمینه دفاع از نظام، انقلاب، رهبری و استکبار ستیزی در مراسم های عزاداری حسینی بیان شود.

 

وی، امام حسین(ع) را چراغ هدایت دانست و با بیان این که شناخت صحیح از اهداف آن امام همام انسان را از گمراهی و ضلالت رهایی خواهد داد، گفت: این مسأله جز با میزان قراردادن حضرت و سنجیدن خود در اخلاق و اعمال و ایمان با ایشان میسر نخواهد شد.

 

حجت‌الاسلام علیزاده با بیان این که مقام معظم رهبری فرمودند دنیای کفر در مقابل اسلام قرار گرفته و قصد نابودی آن را دارد، تصریح کرد: همه ما باید برای مقابله با دنیای کفر و هجمه‌های دشمن بسیج شویم.

 

وی با هشدار نسبت به اینکه دشمن با همه وجود به‌دنبال تغییر باورهای دینی مردم است، بیان کرد: بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن گفتن لبیک یا حسین(ع) است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که همه باید به فکر خط ولایت و جبهه رهبری باشیم، افزود: با تمسک به جریان عاشورا می توان جبهه حق را تقویت و جبهه باطل را تضعیف کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که هیأت های مذهبی باید جایگاه خود را بشناسند ادامه داد: هیأت ها که پرچم امام حسین (ع) را بر سر عزاداران حسینی بلند می کنند لازم است این کار را به طور صحیح و به درستی انجام دهند تا مشمول لطف پروردگار قرار بگیرند.

 

وی با اشاره به این که جامعه به اندیشه امام حسین(ع) نیاز دارد، افزود: اوقاف حمایت از هیأت های عزاداری ولایی و انقلاب را وظیفه خود می داند که در ماه محرم و صفر در راستای اجرای نیت واقف صورت می گیرد./950/202/ب2

ارسال نظرات