۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۹۶۱۰۸
حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد؛

سخن از مماشات با آل سعود مایه تأسف است/ با سازش چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که اسلام با کسی تعارف ندارد، ‌گفت:‌ حرف هایی در گوشه و کنار از طرف برخی مسؤولان بی بصیرت زده می شود که مثلاً با سعودی ها به نرمی رفتار کنیم تا رنجشی حاصل نشود و این مایه تأسف است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز، در همایش امر به معروف و نهی از منکر این استان که در مجتمع فرهنگی لاله شهرکرد برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: پس از تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، این جلسه بسیار ضروری بود و به یقین باید فضای امروز متفاوت از فضای قبل باشد؛ چراکه با این قانون، فرصتی دست داده تا با عزم و اراده ای محکم، امر به معروف را از مظلومیت بیرون بیاوریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مظلوم واقع شده و این مظلومیت سبب شده قُبح فساد در همه عرصه ها شکسته شود.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به گسترش روزافزون فساد در جامعه‌ ادامه داد: فساد در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و سایر عرصه ها سبب انحراف جامعه شده و علاج آن تنها در احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر کار آسانی نیست، تأکید کرد: در برخی از عرصه ها، امر به معروف و نهی از منکر بسیار سخت و دشوار است که مهم ترین و سخت ترین عرصه برای اجرای این فریضه الهی، جلوگیری از استحاله نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که در استحاله نظام، دو دیدگاه وجود دارد، تصریح کرد: یک دیدگاه سازش و دیگری دیدگاه جهاد است که البته با سازش چیزی از اسلام باقی نخواهد ماند و باید جهادگونه وارد این عرصه شد.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که دیدگاه سازش تنها مختص زمان ما نیست، گفت: در زمان های گذشته نیز افرادی سازش کار، ائمه را به سازش با مشرکات ترغیب می کردند و این تنها از راحت طلبی آن ها نشأت می گیرد که حاضر نیستند رفاه و آسایش خود را با هیچ چیز دیگری عوض کنند.

 

ریس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با تلاش ملت و رهبری مدبرانه امام(ره)، آمریکا از کشور ما رانده شد و امروز تعدادی جهت راحتی دنیای خود تلاش می کنند با سازش، رانده شده ها را از پنجره وارد کشور کنند؛ البته نمی دانند که در این راه راحتی شان تأمین نمی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که اسلام با کسی تعارف ندارد، ‌گفت:‌ حرف هایی در گوشه و کنار از طرف برخی مسؤولان بی بصیرت زده می شود که مثلاً با سعودی ها به نرمی رفتار کنیم تا رنجشی حاصل نشود و این مایه تأسف است./9457/202/ب1

ارسال نظرات