۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۲۹۶۲۲۵
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور قزوین:

حضور زنان و کودکان سبب احیای قیام عاشورا شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور قزوین گفت: حضور زنان و کودکان باعث باقی ماندن نام اسلام و قرآن شد و اگر امروز نامی از حسین(ع) و عاشورا است به خاطر حضور زنان و کودکان بوده است.
حجت الاسلام محبي

حجت الاسلام محمد محبی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور قزوین، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) ابراز داشت: من برای جنگ و خونریزی قیام نکردم، من با منطق مطالبم را بیان می‌کنم تا اصلاحی در جامعه ایجاد شود.

 

حجت الاسلام محبی در ادامه افزود: حضور زنان و کودکان باعث باقی ماندن نام اسلام و قرآن شد و اگر امروز نامی از حسین(ع) و عاشورا است به خاطر حضور زنان و کودکان بوده است.

 

وی در ادامه اظهار کرد: زنان و دختران ما موظفند از کودک 4 ساله‌ای که با حجاب خود از دین دفاع کرد درس بگیرند.

 

حضور زنان و کودکان سبب احیای عاشورا شد

استاد دانشگاه پیام نور تصریح کرد: امام حسین(ع) سر جنگ و خونریزی با یزید نداشتند اما دشمنان راه را بر امام بستند و اجازه عبور به ایشان و اهل بیتشان ندادند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور، هدف امام حسین(ع) را شناساندن ماهیت پست یزیدیان به جهان اسلام دانست و اضافه کرد: اگر امام حسین(ع) با افراد نظامی حرکت می‌کردند هدف امام برای احیای اسلام تحقق نمی‌پذیرفت.

 

این کارشناس حوزوی ابراز کرد: شخصیت برجسته و با عظمت حضرت رقیه(س) به خاطر تربیت مادر و پدر بزرگوارشان بوده است و امروز خانواده‌های ما در تربیت فرزندانشان باید تلاش کنند و آنها را با سیره اهل بیت(ع) آشنا سازند.

 

وی با اشاره به آیه‌های قرآن کریم خاطرنشان کرد: خداوند از زنان می‌خواهد با حجاب در نماز حاضر شوند و این نشان می‌دهد که خداوند برای امر حجاب اهمیت ویژه‌ای قائل است.

 

استاد دانشگاه پیام نور بیان کرد: در درجه اول خانواده‌ها موظفند که فرزندان خود را با حجاب و عفاف آشنا کنند البته ارگانها و سازمانها هم موظفند در این راستا تمام تلاش خود را انجام دهند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور در پایان گفت: جامعه ما تعریف درستی از پوشش اسلامی ندارد و ما باید با توجه به سیره و پوشش اهل بیت در جامعه ظاهر شویم./838/302/ب3

ارسال نظرات