۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۹۶۷۰۵
در حرم امام خمینی؛

مراسم سوگواری «احلی من ‌العسل» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سوگواری «احلی من ‌العسل» به یاد شهادت حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) با حضور 10 هزار دانش‌آموزان عاشورایی تهرانی امروز در حرم مطهر امام راحل برگزار شد.
296705 296705 296705 296705

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سوگواری «احلی من ‌العسل» روز 6 محرم به یاد شهادت حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) با حضور 10 هزار دانش‌آموزان عاشورایی تهرانی و با همکاری هیات رزمندگان اسلام پیش از ظهر امروز در حرم مطهر امام راحل برگزار شد.

 

از ساعات اولیه صبح امروز از سراسر استان تهران گروه گروه دانش‌آموز 13 تا 16 ساله عاشورایی همه یکدست با لباس مشکی و سربندهای نوشته شده یا حسین(ع)؛ جهت بزرگداشت مراسم سوگورای قاسم‌بن‌الحسن(ع) به حرم مطهر امام راحل وارد ‌شدند.

 

در این اجتماع بزرگ که به همت واحد نوجوانان و جوانان عاشورایی هیات رزمندگان اسلام و با همکاری معاونت پرورشی سازمان آموزش و پرورش استان تهران، شبکه دو سیما و شهرداری تهران برگزار شد، جوانان و نوجوانان عاشورایی و بسیجی با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کرده و همگی با هم شعار «هیهات منا الذله» و «لبیک یا حسین» را سر دادند.

 

مراسم سوگواری «احلی من العسل» به منظور تجلیل از شهدای نوجوان کربلا به ویژه حضرت قاسم‌ابن‌حسن‌(ع) به عنوان یکی از یاران نوجوان سرور و سالار شهیدان حضرت امام‌حسین‌(ع) در روز عاشورا، طی چند سال گذشته در چند استان کشور برگزار شده است.

 

این مراسم در سال جاری در ششمین روز محرم الحرام 28 مهر در تمامی شهرها و استان‌های کشور به طور همزمان برگزار و در برخی از نقاط به صورت زنده و مستقیم از شبکه‌های ملی و استانی پخش شد.

 

همچنین حجت‌الاسلام احمد پناهیان مدیر جوانان و نوجوانان عاشورایی هیات رزمندگان سراسر کشور، به عنوان سخنران این مراسم گفت: روزی که اصحاب شیطان در عاشورا خیمه‌های حضرت امام حسین(ع) را محاصره کردند به نوعی تجلی بغض شیطان نسبت به پیامبر اسلام(ص)، امیرمومنان(ع) و سایر اهل‌بیت(ع) بود.

 

وی اظهار داشت: امام حسین(ع) شب عاشورا تکلیف را از همه اصحاب برداشت که هر کس خواست برود به همین دلیل ماندن 72 تن از اصحاب او محض اطاعت از ولی نبود بلکه قلب، جان و روح آنها به امام حسین(ع) متصل بود و نمی‎توانستند ایشان را تنها رها کرده و بروند.

 

مدیر جوانان و نوجوانان عاشورایی هیات رزمندگان سراسر کشور، افزود: امروز نیز جوانان و نوجوانان ما با توسل به امام حسین(ع) انقلاب کرده و در دوران دفاع مقدس مقابل استکبار ایستادند در واقع خداوند تربیت جوانان و نوجوانان ما را مانند اصحاب عاشورا قرار داد که در راستای خواسته‌های رهبر انقلابی خود حرکت کنند.

 

حجت‌الاسلام پناهیان، با اشاره به جوانان و نوجوانان شیعه سایر بلاد عنوان کرد: امروز این نوجوانان و جوانان عاشورایی با اتصال به امام حسین(ع) در ایران، بحرین، یمن، لبنان، فلسطین، عراق و تمام ملل متحد اسلامی در طول لبیک یا حسین(ع) لبیک یا خمینی را سر می‌دهند.

 

مدیر جوانان و نوجوانان عاشورایی هیات رزمندگان سراسر کشور، با اشاره به اینکه حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) کوه عزت بود، اظهار داشت: ما و نوجوانانمان با حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) پیمان می‌بندیم که تا آخرین قطره خون خود به یزید و یزیدصفتان زمانه اعتماد نکرده و اتصال خود را از رهبر معظم انقلاب نائب امام زمان(عج) قطع نکنیم.

 

وی افزود: ما نمی‌خواهیم با یزد زمان صهیونیست و آمریکا یک‌جا در آتش بسوزیم و با قاتلان جوانان و نوجوانان یمن، عراق، سوریه، فلسطین و لبنان سازش کنیم زیرا راه ما با استکبار و یزید زمان یکی نیست.

 

مدیر جوانان و نوجوانان عاشورایی هیات رزمندگان سراسر کشور، در پایان خاطرنشان کرد: آنها به خیال خود می‌خواهند با ایجاد دهکده جهانی در آن به ظلم حکمفرمایی کنند، تا زمانی که الگوی ما قاسم‌بن‌الحسن(ع) و حضرت عبدالله‌بن‌الحسن(ع) است ما برای نابودی کل استکبار ذره‌ای از انقلاب دست برنداشته و با ایمان و اعتقاد کامل شعار «مرگ بر آمریکا» را فریاد خواهیم زد.

 

در این لحظه شعار مرگ‌ بر آمریکای دانش‌آموزان هماهنگ و یک‌صدا در فضای حرم امام راحل طنین‌انداز شد.

 

شایان ذکر است که در پایان این مراسم دانش‌آموزان عاشورایی و بسیجی به عزاداری و سینه زنی‌ بسیار باشکوهی پرداختند./807/202/ب1

ارسال نظرات